آفتاب

نماینده ایلام: وضعیت در بالادست سد سیمره تحت کنترل است

نماینده ایلام: وضعیت در بالادست سد سیمره تحت کنترل است

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به تصمیم وزیر نیرو برای افزایش آبگیری سد سیمره بیان کرد: با این اقدام راه ارتباطی سه روستا در بالادست سد سیمره قطع شده و نصف یکی از روستاها به زیر آب رفته است و به تدریج بقیه روستا را که حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ خانوار جمعیت دارند آب فرا خواهد گرفت اما شرایط تحت کنترل است و اقدامات لازم برای اسکان خانواده‌ها اندیشیده شده است.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت در استان ایلام و اطراف سد سیمره بیان کرد: به خاطر شرایطی که در منطقه و پایین دست سد سیمره حاکم است مسئولین وزارت نیرو تصمیم گرفتند میزان آب گیری سد سیمره را بیشتر کنند. این به این معناست که در بالا دست و در شهرستان سیروان راه ارتباطی تقریباً سه روستا کاملاً قطع می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: اما قرار است با مشارکت استانداری و حضور سپاه و راهداری تا دو روز آینده مسئله راه حل شود و راه دیگری برای ارتباط این سه روستا برقرار شود. اما از این سه روستا نصف یکی از روستاها به زیر آب رفته است و به تدریج بقیه روستا را که حدود ۱۵۰ یا ۲۰۰ خانوار هستند آب فرا خواهد گرفت.

نماینده مردم ایلام در مجلس تصریح کرد: این اتفاق در قسمت بالادست سد سیمره در ایلام اتفاق خواهد افتاد. این روستا در قسمت ایلام باید تخلیه شود و بنیاد مسکن و منابع طبیعی و دفتر فنی استاندای به شدت در تلاش هستند که طی امروز و فردا برای آنها مکانی در نظر گیرند و افراد این روستا در آنجا اسکان داده شوند. اکنون شرایط در استان تحت کنترل است.

وی در پایان گفت: بالا آمدن سطح آب سد سیمره تقریباً به ۱۲۵۰ هکتار زمین‌های کشاورزی بالا دست آسیب جدی خواهد زد که از این آمار حدود ۸۵۰ هکتار در استان ایلام است. آقای حجتی روز گذشته بازدیدی از این منطقه داشتند و برآوردی از میزان خسارت‌ها داشتند. کمک رسانی به چند روستایی که در بالادست سد سیمره در استان لرستان نیز قرار گرفته‌اند بر عهده استاندار ایلام است.

انتهای پیام

کد N2137658

وبگردی