آفتاب
رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه:

حفظ قرآن باید انسان را به عمل این کتاب آسمانی نزدیک کند

حفظ قرآن باید انسان را به عمل این کتاب آسمانی نزدیک کند

تهران- ایرنا- رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید براینکه حفظ قرآن باید ما را در عمل به این کتاب آسمانی نزدیک ترکند، ابراز امیدواری کرد تا قرائت آن توسط نسل جوان در وجود آنها عجین شده و در سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «سید مهدی خاموشی» عصر چهارشنبه در آیین افتتاحیه سی و ششمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به جزئیات این دوره از مسابقات بین المللی قرآن و نحوه حضور مهمانان داخلی و خارجی، گفت: در این مسابقات پنج بخش دانش‌آموزی، بزرگسالان، روشندلان، بانوان و طلاب شرکت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه برای رسیدن به تربیت10میلیون حافظ قرآن کریم باید تلاش بیشتری صورت گیرد، برگزاری اینگونه مسابقات در کشور را گامی در این جهت عنوان و ابراز امیدواری کرد: تعداد حافظان قرآن کریم را به همان 10 میلیون حافظ قرآن نزدیک کنیم.
رئیس سازمان اوقاف و امور در عین حال اظهارداشت: تا امروز خوشبختانه نزدیک به سه میلیون نفر در مسابقه حفظ جزء سی 1459 شرکت کرده و امید است این مسابقات را نیز با همان 10میلیون حافظ برگزارکنیم.
رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه یادآورشد: باعنایت به اینکه در جای جای کشور، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ما تلاش فراوانی برای برگزاری جلسات قرآنی صورت می گیرد باید تلاش کنیم که قاریان و حافظان بیشتری تربیت و در مسابقات بعدی شرکت دهیم.
حجت الاسلام خاموشی خاطرنشان کرد: امسال حضور دیگر کشور‌ها پررنگ‌تر و پرشور‌تر از گذشته مشاهده شده و از طرفی خوشبختانه و با تجربه گذشته انتخاب قاریان سایر کشور‌ها با دقت نظر بیشتری انجام و افراد قوی‌تر و با درجه کیفی بالاتری در این مسابقات حضور یافته اند.
وی تصریح کرد: این مسابقات از نظر تنظیم شعائر در قرآنی کردن فضای اجتماع، تاثیر شگرفی دارد ولی باید در نظرداشت فردی که حافظ قرآن یا قاری قرآن می‌شود، حامل یک تاریخچه قرآنی است و حضورش در محافل قرآنی شکل گرفته و با اساتید چیره دستی هم نشین شده است ازاین رو در واقع این مسیری است که سال به سال بر رونق آن افزوده می‌شود و افرادی که در آن شرکت می‌کنند، افراد با سابقه‌ای هستند.
به گزارش ایرنا سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عصر چهارشنبه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزرای آموزش و پرورش و اطلاعات، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و جمعی از فعالان و قاریان قرآنی از ۸۳ کشور در مصلای امام خمینی (ره) تهران آغاز شد.
این دوره از مسابقات با برگزاری برنامه های مختلف قرائت و حفط قرآن تا یکشنبه 25 فروردین ماه 98 ادامه داشته و با معرفی برگزیدگان و تجلیل از آنها به پایان می رسد.
فراهنگ ** 1355 **3009
کد N2136759

وبگردی