آفتاب
وزیر آموزش‌وپرورش :

مسابقات قرآن بستری برای تربیت و معرفت دانش‌آموزان است

مسابقات قرآن بستری برای تربیت و معرفت دانش‌آموزان است

تهران- ایرنا- وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، بستر مناسبی برای کسب تربیت و معرفت دانش‌آموزان است و این کتاب الهی باید محور فعالیت‌های فرهنگی در دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش، «سید محمد بطحایی» عصر چهارشنبه در آئین افتتاحیه مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی در مصلای امام خمینی (ره) اظهار داشت: تلاش بر این است که آموزه‌ها و تعمیم فرهنگ قرآنی در میان دانش‌آموزان با تکیه بر آموزه‌های اهل‌بیت (ع) باشد.
وی با تأکید بر اینکه محور فعالیت‌های فرهنگی در وزارت آموزش‌وپرورش باید قرآن کریم باشد، اضافه کرد: آنان که به‌عنوان محصول مدارس تربیت می‌شوند باید کسانی باشند که نسبت به قرآن انس و علاقه داشته و اهل تدبر و تعقل در آیات الهی باشند.
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در وزارتخانه به دنبال آن هستیم که برنامه‌های قرآن به‌عنوان اصلی‌ترین برنامه ارتقای فرهنگی دانش‌آموزان در نظر گرفته شود و اهداف فرهنگی را از بطن قرآن و با تکیه بر آموزه‌های اهل‌بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام طراحی کنیم.
بطحایی با اشاره به اهمیت تربیت فرهنگی دانش آموزان مبتنی بر آموزه‌های دینی گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن را با تأکید بر محوریت مدرسه، بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دینی دانش آموزان بر مبنای معرفت دینی می‌دانیم.
وی تصریح کرد: از همکاران فرهنگی درخواست دارم تا توفیق و فرصت خدمتگزاری در راستای اعتلای کلمة‌الله را در جامعه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی در مدارس غنیمت شمرده و بر این نعمت خدا را شاکر باشند چرا که مقام معلم که به تزکیه و تعلیم انسان‌های مشتاق دین می‌پردازد، مقام انبیای الهی است.
ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام از امروز (21 فروردین) هم‌زمان با سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بزرگسالان در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شده و تا 25 فروردین ادامه دارد.
در بخش پسران «امیرحسین رحمتی» از استان گلستان نفر برتر در رشته قرائت و «علی فیضی» به‌عنوان حافظ کل در رشته حفظ و در بخش خواهران «زینب امین پور» در رشته حفظ، نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند و در این بخش به دلیل به حد نصاب نرسیدن دختران متقاضی، رشته قرائت برگزار نمی‌شود.
علمی *1883 ** 1836 ** 1055
کد N2136732

وبگردی