آفتاب
وزیر آموزش و پرورش:

قرآن به‌عنوان اصلی‌ترین محور فعالیت حوزه فرهنگ قرار گیرد

قرآن به‌عنوان اصلی‌ترین محور فعالیت حوزه فرهنگ قرار گیرد

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به جایگاه و ارزش قرآن در کشورهای اسلامی به ویژه ایران تاکید کرد: قرآن باید به عنوان یک کتاب الگو و تاثیرگذار همواره در قالب اصلی ترین محور و مقوله فعالیت‌های حوزه فرهنگ و دانش آموزان قرارگیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدمحمد بطحایی عصر چهارشنبه در آیین افتتاحیه سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: مسئولان مرتبط با فعالیت دانش آموزان در مدارس که کار تربیت را برعهده دارند باید از بین کسانی انتخاب شوند که علاقه به قرآن و انس با این کتاب آسمانی در وجود آنها وجود داشته و اهل تدبیر در آن باشند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: تلاش ما در این وزارتخانه و زیر مجموعه های آن این است که اهداف فرهنگی را از متن قرآن و با تکیه بر آموزه های اهل بیت (س) طراحی و پیگیری کرده تا فرهنگ ولایی و قرآنی را ترویج کنیم.
بطحایی در ادامه سخنان خود با اشاره به جزئیات و نقش این دوره از مسابقات که دانش آموزان نیز در این رویداد بزرگ معنوی حضور دارند، اظهار داشت: برگزاری مسابقات می تواند در ایجاد بستری برای رشد شخصیت دینی دانش آموزان بر مبنای مبانی حیاط بخش قرآن و ائمه تاثیر گذار باشد.
وزیر آموزش و پرورش افزود: از همکاران خود می خواهم توفیق خدمتگزاری به کلمه الله و ترویج فرهنگ ناب اسلامی را در مدارس داشته باشند من نیز خدا را شاکرم که مقام معلمی به تزکیه انسان های مشتاق دین می پردازد.
آیین افتتاحیه سی و ششمین مسابقات بین المللی قرآن کریم عصر چهارشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات و همچنین جمعی از برگزدیدگان، حافظان و قاریان بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.
فراهنگ**1355**3009
کد N2136695

وبگردی