آفتاب

بیش از نیمی از آب سیل در شهرستان آق قلا تخلیه شد

بیش از نیمی از آب سیل در شهرستان آق قلا تخلیه شد

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه ۷۰ درصد آب در شهر آق‌قلا تخلیه شده است، گفت: نیروهای شهرداری تهران خندقی را در اطراف شهر آق‌قلا ایجاد کرده تا مانع از ورود آب گرگان‌رود به این شهر شوند.

به گزارش آفتاب، جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت شهرهای گمیشان و آق‌قلا گفت: روز به روز آب در محلات شمالی شهر در حال فروکش کردن است، البته در محلات جنوبی آق‌قلا به دلیل شیبی که در آن مناطق وجود دارد آب همچنان هست، اما در مناطق شمالی شهر که آب بعضا تا دو متر هم ارتفاع داشت، در حال حاضر به ۳۰ الی ۴۰ سانت رسیده است و مردم می‌توانند در شهر تردد کنند.

وی ادامه داد: بجز چندین محله در مناطق جنوب شهر آق‌قلا در دیگر مناطق بیش از ۷۰ درصد آب تخلیه شده است. در تعدادی از خانه‌ها در محلات جنوبی آق‌قلا هنوز آب وجود دارد و طی چند روز گذشته هم در شهر آق‌قلا و هم گمیشان در حال تخلیه آب منازل هستند.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه دو ایستگاه ثابت از آتش‌نشانی تهران در منطقه گمیشان مستقر شده‌اند، خاطرنشان کرد: تا بامداد امروز در میدان فرمانداری در شهر گمیشان آب زیادی وجود داشت که امروز این آب تخلیه شده است و همچنین در روستای میرزاعلی نیز پیش‌بینی می‌کنیم تخلیه آب در این مناطق نیز تا صبح فردا به پایان برسد.

ملکی با بیان اینکه روزانه در ۷ الی ۸ خانه با توجه به وسعت منازل تخلیه آب توسط یکی از تیم‌های آتش‌نشانی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ مورد ساختمان در آق‌قلا و گمیشان تخلیه آب شده است و این روند همچنان ادامه دارد و نیروهای آتش‌نشانی تهران مستقر در این مناطق هر روز صبح براساس برنامه‌ریزی که توسط شهرداری و فرمانداری صورت گرفته است تا پایان شب تخلیه آب از مناطق و ساختمان‌ها را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه از دوم فروردین ماه تیم شهرداری تهران در شهرهای آق‌قلا و گمیشان مستقر شده‌اند، تصریح کرد: از دوم فروردین ماه به صورت دائم ۴۵ نفر از نیروهای آتش‌نشانی تهران به همراه نیروهای شهرداری تهران در این مناطق مستقر شده‌اند. در مجموع ۷۰ نفر از نیروهای شهرداری تهران و آتش‌نشانی تهران در این مناطق مستقر هستند.

منبع، ایلنا

کد N2136320

وبگردی