آفتاب

عقب‌نشینی نرخ‌ سکه و طلا از صبح امروز/ تصمیم آمریکا شوک موقتی به بازار وارد کرد

عقب‌نشینی نرخ‌ سکه و طلا از صبح امروز/ تصمیم آمریکا شوک موقتی به بازار وارد کرد

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف اظهار کرد: نرخ هر قطعه سکه تمام طرح جدید از ۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان در اوایل صبح به ۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.

 محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد دلیل افزایش بی‌سابقه نرخ انواع سکه در روز گذشته و وضعیت اولیه بازار امروز گفت: دیروز به دلیل شوک وارد شده ناشی از تصمیم آمریکا، بازار با نوسان همراه شد و این هیجان موقت باعث شد تا بخشی از مردم به خرید ارز، طلا و سکه روی بیاورند اما با گذشت زمان و از اواسط روز متوجه شدند که اتفاق جدیدی نبوده و به همین دلیل معاملات کاهش و قیمت‌ها تعدیل شد.

وی افزود: از صبح امروز نیز با وجود افزایش ۵ دلار اونس جهانی، قیمت‌ها روند نزولی خود را ادامه می‌دهند بطوریکه نرخ هر قطعه سکه تمام طرح جدید از ۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان در اوایل صبح به ۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان کاهش یافته است.

کشتی‌آرای اضافه کرد: همچنین در حال حاضر نرخ هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۵۷ هزار تومان است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در مورد افزایش قیمت سکه‌های گرمی گفت: در حال حاضر قیمت این نوع سکه ۹۴۰ هزار تومان است که دلیل آن افزایش تقاضا و استفاده در مناسبت‌های مذهبی است.

کد N2136089

وبگردی