آفتاب
به دنبال شدت گرفتن درگیری ها در طرابلس؛

یونیسف: نیم میلیون کودک لیبیایی در معرض خطر قرار دارند

یونیسف: نیم میلیون کودک لیبیایی در معرض خطر قرار دارند

تهران – ایرنا – صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) سه شنبه شب اعلام کرد که نیم میلیون کودک به دلیل خشونت ها در طرابلس پایتخت لیبی در معرض خطر هستند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، یونیسف در بیانیه ای از طرف های درگیر در لیبی خواست تا هرگونه اقدام علیه کودکان از جمله استفاده از آن ها در جنگ خودداری کرده و از همه کودکان براساس قوانین بین المللی حقوق بشر حمایت کنند.
دفتر کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل متحد در لیبی روز سه شنبه اعلام کرد که 150 پناهجو را از جنوب طرابلس به مناطق امن تر در این شهر منتقل شدند.
همچنین سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که طی درگیری های سه روز گذشته در پایتخت لیبی 47 نفر کشته و 181 نفر زخمی شدند.
«غسان سلامه» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی سه شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که زمان کنفرانس گفت وگوی ملی این کشور تا فراهم شدن شرایط لازم از تاریخ 14 تا 16 آوریل (25 تا 27 فروردین) به وقتی دیگر موکول می شود.
به گزارش ایرنا، پنجشنبه گذشته، 'خلیفه حفتر' ژنرال سابق ارتش لیبی در یک فایل صوتی به نظامیان تحت امر خود فرمان حمله به طرابلس (پایتخت لیبی) را صادر کرد و از ساکنان این شهر خواست در برابر نیروهای نظامی او مقاومت نکنند.
این درگیری ها روز جمعه و پس از درگیری شدید میان نیروهای تحت امر حفتر با نیروهای دولت وفاق ملی در 30 کیلومتری جنوب شهر طرابلس به اوج خود رسید.
با تشدید درگیری و تبادل آتش میان طرف های درگیر در لیبی، سازمان ملل برای بررسی این موضوع جلسه اضطراری تشکیل داد.
پس از سقوط «معمر قذافی» دیکتاتور لیبی در سال 2011، لیبی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس، غرب کشور تشکیل شد که مورد حمایت جامعه جهانی است.
همزمان نیز یک دولت موازی در شهر طبرق در شرق لیبی با حمایت مجلس نمایندگان به ریاست عقیله صالح و ژنرال حفتر فرمانده ارتش، اعلام موجودیت کرد.
شبک**9365**1392
کد N2135654

وبگردی