آفتاب
بر پایه تصمیم ستاد تنظیم بازار

قیمت کالاهای مصرفی در ماه رمضان ثابت می ماند

قیمت کالاهای مصرفی در ماه رمضان ثابت می ماند

تهران- ایرنا- معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گیری در مورد تامین کالاهای مصرفی ماه رمضان بویژه اقلام پروتئینی و لبنیات را مهمترین دستور جلسه امروز ستاد تنظیم بازار اعلام کرد و گفت: قرار نیست در ماه مبارک رمضان افزایش قیمت داشته باشیم.

به گزارش عصر سه شنبه تارنمای وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس قبادی توضیح داد: در جلسه امروز، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت مرغ را 12 هزار و 300 تومان اعلام کرد که مورد قبول اعضا قرار نگرفت و قرار شد برای پیشگیری از افزایش قیمت مرغ، عرضه افزایش پیدا کند.
وی تاکید کرد «قیمت ها در سایت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درج شده و بهای مرغ همچنان 11 هزار و 500 تومان است. اکنون وزارت جهاد کشاورزی روزانه 1250 تن مرغ در میدان اصلی شهر تهران توزیع می کند و در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران نیز مرغ توزیع می شود».
قبادی یادآوری کرد» قیمت گوشت اکنون 90 هزار تومان است. بهای پیاز نیز بعد از ممنوعیت صادرات کم شد و بیش از این هم کاهش پیدا می کند.
به گفته وی، «طبق گزارش سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قیمت گوجه در خرده فروشی ها حدود 6 هزار تومان است».
این مسوول از تصمیم ستاد برای «توزیع گسترده شکر» در ماه مبارک رمضان خبر داد و عنوان کرد: مجموعه وزارت جهاد کشاورزی گزارش های مختلفی را درباره تامین و توزیع مواد پروتئینی برای ماه مبارک رمضان ارائه کرد.
معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: البته در مورد تامین شکر، مواد خوراکی مثل زولبیا و بامیه گزارش های مختلفی ارائه شده است.

** تامین کالای مصرفی مناطق سیلزده بر پایه تقاضای استانداران
قبادی در مورد تامین اقلام مورد نیاز مناطق سیلزده عنوان کرد: برای این مناطق به طور نامحدود و براساس تقاضای استانداران کالاهای مصرفی مثل آرد، برنج، گوشت، مرغ، روغن و ... تامین می شود.
وی یادآوری کرد پارسال توانستیم بخش عمده ای از مصرف کشور را تامین کنیم و بازار شرایط به نسبت آرامی داشت که در کارگروه تنظیم بازار امروز گزارش هایی درباره توزیع کالا در روزهای پایان سال داشتیم.
به گزارش ایرنا، سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در اسفندماه گذشته 21هزار و 529 فقره گزارش و شکایت مردمی دریافت کردند که بیشتر آنها در بخش کالا مربوط به نان و گوشت مرغ می شد.
گرانفروشی، تقلب و فقدان قیمت نیز در صدر عناوین تخلف بود.
به گزارش ایرنا، شهروندان می توانند با مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی و غیرصنفی از قبیل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، فقدان قیمت، خودداری از صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی، موارد را از طریق سامانه 124 گزارش کنند.

اقتصام*3061*1961*
کد N2135537

وبگردی