آفتاب
واکنش مسجدجامعی به قرار گرفتن نام سپاه در لیست تروریست‌ها:

ارتش هیچ کشوری تروریست اعلام نمی‌شود

ارتش هیچ کشوری تروریست اعلام نمی‌شود

احمد مسجدجامعی در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در خصوص قرار دادن سپاه در لیست تروریست‌ها گفت: تاکنون ارتش هیچ کشوری در لیست تروریست‌ها قرار نگرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مسجدجامعی در نشست خبری ظهر امروز کمیسیون فرهنگی و اجتماعی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست تروریست‌ها گفت: تاکنون نام ارتش هیچ کشوری در لیست تروریست‌ها قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: در تاریخ نداریم کسی با قلدری ارتش رسمی یک کشور را تروریست بداند در این فضا مشارکت و همدلی باعث انسجام اجتماعی می‌شود. انسجام اجتماعی که به وحدت ختم می‌شود باید در حوزه اجتماع ایجاد شود و نه در سیاست. ما در شهر و شهرداری می‌توانیم این انسجام اجتماعی را ایجاد کنیم.

مسجدجامعی در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص اینکه شورای پنجم در حوزه ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی چه اقدامی انجام داده و چرا تهران همچنان شهربازی ندارد، گفت: رویکردهای فرهنگی، اجتماعی در این دوره عوض شده، دیگر دوره سخت افزاری و دوره ساخت و ساز تمام شده است. در حال حاضر ۸۵ درصد اعتبارات و درآمدها صرف نگهداشت و حقوق و دستمزد می‌شود. رویکردمان کاهش هزینه هاست.

وی با بیان اینکه همیشه این اعتراض وجود داشت که واحد عملکرد در هر حوزه مشخص شود و اینکه برای تفریح چه میزان باید هزینه کنیم، به دست بیاوریم، گفت: اما همچنان این ارقام مبهم است.

وی تاکید کرد: ما در این دوره به دنبال تغییر رویکردها هستیم و نشاط شهری این نیست در پارک‌ها فردی بخواند یا بازی کند. نشاط باید به خلاقیت و مشارکت و حضور مردم در شهر منجر شود که ما در این حوزه خلأ داریم ما باید بتوانیم رویکرد مشارکت جویانه مردم در حل مسائل شهری را افزایش دهیم. زیرساخت‌ها خوب است، باید بهره برداری از این زیرساخت‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه اگر مردم با ما همراه نباشند در طرح‌ها و پروژه‌هایمان نتیجه عکس می‌گیریم به پیاده راه ۱۷ شهریور اشاره کرد که با تخصیص اعتبار بالا نارضایتی در میان مردم افزایش پیدا کرد.

مسجدجامعی در ادامه به موضوع بارندگی‌ها و سیل در پایتخت اشاره کرد و گفت: در یکی از شب‌های بارانی تهران در ستاد بحران بودم، تغییرات اقلیمی پایش به تهران کشیده می‌شد اگر بارشی که در خوزستان اتفاق افتاد در تهران رخ می‌داد تهران آمادگی برای این شرایط جدید را نداشت.

وی تاکید کرد: نقاط آب گرفته در آن شب کاهش پیدا کرده بود و این آمادگی شهرداری را نشان می‌داد اما ظرفیت تهران به اشباع رسیده و برای ظرفیت‌های جدید فکری نکرده ایم همان شب توده‌ای ابر از سمت قزوین به تهران در حال حرکت بود که در میانه راه متلاشی شد و به تهران نرسید و این نشان می‌دهد ما برای مقابله با تغییرات اقلیمی باید کاری کنیم.

وی آموزش شهروندی و استفاده از مشارکت شهروندان را در زمان‌های بحران لازم دانست.

وی در پاسخ به پرسش در خصوص نبود شهرداری پایتخت توضیح داد: پیشنهاد ما ایجاد شهربازی‌های کوچک در هر منطقه است و ایده ما این است که کوچک زیباست. اینکه در هر پهنه یک ورزشگاه، یک مکان هنری و فرهنگی ایجاد کنیم نه اینکه تهران را تبدیل به شمال و جنوب کنیم. با اعتبارات پایتخت پل عظیم دو طبقه بسازیم. بلکه به دنبال ایجاد فضاهای کوچک در تمام پهنه‌های شهر تهران هستیم.

مسجدجامعی تاکید کرد: مشارکت مردم کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری را در شهر به دنبال دارد.

مسجدجامعی در خصوص خانه هدایت نیز توضیح داد: خانه پدری هدایت یکی از خانه‌های میراثی است که به همان شکل قدیم باقی مانده و در یکی از تهران گردی‌ها تابلویی کنار درب آن نصب شد که نشان می‌داد این خانه پدری صادق هدایت است در حالی که خانه پدری فروغ تغییراتی داشته است.

او با اشاره به اینکه خاندان هدایت‌ها اماکن زیادی در شهر تهران دارند به بیمارستان و تکیه هدایت اشاره کرد و گفت: خانه پدری هدایت دقیقاً در کنار بیمارستان قرار دارد.

کد N2135102

وبگردی