آفتاب

مددکاران صف‌شکنان عرصه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی | آسیب جدی مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سیل اخیر

مددکاران صف‌شکنان عرصه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی | آسیب جدی مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سیل اخیر

تعداد خانواده‌های آسیب‌دیده در سیل اخیر سرشماری شده و در سامانه ثبت خسارات حوادث و بلایا ثبت‌شده است به طوری که 28هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی در جریان سیل اخیر آسیب جدی دیده‌اند.

به گزارش آفتاب، وحید قبادی دانا در دومین کنگره بین‌المللی مددکاری و تاب‌آوری اجتماعی گفت: در حال حاضر مددکاران اجتماعی به بیش از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی خدمات می‌دهند و دانش آن‌ها موجب توانمند شدن و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آن‌ها شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۲۸ هزار خانوار از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در جریان سیل اخیر آسیب جدی دیده‌اند. وی ادامه داد: مداخلات اجتماعی بدون مددکار بی‌معنی است و نقش مددکاران اجتماعی در تیم‌های اورژانس اجتماعی و کاهش آسیب انکارناپذیر است.

قبادی دانا تصریح کرد: در واقع مددکاران صف‌شکنان عرصه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی هستند چراکه در ارتقای کیفیت زندگی و در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه سعی شده با رویکرد «مدیریت مورد» به آسیب‌ها مداخله کنیم گفت: این اقدامات با محوریت مددکاران اجتماعی انجام می‌شود.

وی به تأثیر حضور مددکاران اجتماعی در زمان وقوع بحران‌های طبیعی اشاره کرد و گفت: اگر امروز خانواده‌های آسیب‌دیده را می‌توانیم سرشماری کنیم و توانستیم آن‌ها را تیمار کنیم، جز با کمک مددکاران امکان‌پذیر نبود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: تعداد خانواده‌های آسیب‌دیده در سیل اخیر سرشماری شده و در سامانه ثبت خسارات حوادث و بلایا ثبت‌شده است به طوری که 28هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی در جریان سیل اخیر آسیب جدی دیده‌اند.

وی افزود: همچنین ٣٨ تیم ارزیاب اجتماعی در مناطق سیل‌زده حضور دارند و کلاس‌های آموزشی تخصصی برای مددکاران این سازمان تشکیل شده است.

قبادی دانا افزود: همچنین مددکاران پروتکل مداخلات مددکاران اجتماعی در موضوع همسر آزاری را نیز تهیه کردند.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۹ تیم اورژانس اجتماعی متشکل از افراد متخصص در مناطق سیل‌زده حضور دارند، گفت: مددکاران اجتماعی نقش محوری در این تیم‌ها داشتند که امیدواریم آلام، درد و آسیب آن‌ها با کمک مددکاران کاهش پیدا کند.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بهزیستی نیز با برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی برای مددکاران در ارتباط با طرح نماد سعی کرده آموزش‌های ضمن خدمت برای آن‌ها ایجاد کند و همچنین در تدوین محتوای آموزشی مددکاران در کاهش طلاق نیز اقداماتی انجام‌شده است.

منبع، فارس
کد N2134965

وبگردی