آفتاب

1100 تن کالا از خراسان رضوی به مناطق سیل زده ارسال شد

1100 تن کالا از خراسان رضوی به مناطق سیل زده ارسال شد

مشهد - ایرنا - استاندارخراسان رضوی گفت: تاکنون یک هزار و 100 تن کالای ضروری از این استان به مناطق سیل زده کشور ارسال شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی خراسان رضوی، «علیرضا رزم حسینی» روز سه شنبه با اشاره به کمک های ارسالی از این استان به مناطق سیل زده در دو هفته اخیر افزود: با توجه به هماهنگی ها، اقلام و کمک های غذایی، بهداشتی و سایر مایحتاج ضروری مردم با 151 دستگاه کامیون به مناطق سیل زده کشور ارسال شده که از این مقدار 893 تن کالا با 123 کامیون راهی استان گلستان شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس ابلاغ وزیر کشور و در راستای کمک رسانی به مناطق سیل زده، خراسان رضوی به عنوان معین و کمک رسان به استان گلستان تعیین شده است.
وی گفت: تاکنون سه نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی استان به منظور هماهنگی برای ارسال کمک های نقدی و غیرنقدی به مناطق سیل زده گلستان برگزار شده است.
استاندار خراسان رضوی افزود: از ابتدای وقوع سیل تاکنون 515 نفر از نیروهای عملیاتی این استان به مناطق سیل زده گلستان اعزام شده اند که از این تعداد 262 نفر در منطقه مستقر هستند.
وی اظهار کرد: افزون بر این، سه فروند بالگرد و 131 دستگاه انواع ماشین آلات و تجهیزات شامل 32 دستگاه ماشین آلات سنگین، 53 دستگاه ماشین آلات سبک و 46 دستگاه تجهیزات نیز به استان گلستان ارسال شده است.
او گفت: گروه پیشرو خراسان رضوی متشکل از نمایندگان استانداری، جمعیت هلال احمر، راهداری، حمل و نقل جاده ای و شهرداری مشهد نیز به همراه نمایندگان قرارگاه شمال شرق ارتش و سپاه امام رضا (ع)، شنبه هفته جاری به گلستان عزیمت کرده و در استانداری این استان مستقر شده اند.
رزم حسینی افزود: بر اساس مصوبه شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی و در راستای اهداف انسان دوستانه جمعیت هلال احمر، ستادهای جمع آوری کمک های مردمی با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، بسیج و مشارکت ویژه شهرداری مشهد در این کلانشهر برپا شده است.
وی اظهار کرد: شهروندان می توانند از طریق ایستگاه های برپا شده در شهر مشهد و مراکز کمیته امداد و هلال احمر در شهرستان های استان کمک های خود را به هموطنان سیل زده اهدا کنند.
او گفت: همچنین به منظور بازدید میدانی و هماهنگی بیشتر با استاندار گلستان، امروز به اتفاق جمعی از مدیران دستگاه های عملیاتی، فرماندهان نظامی و انتظامی به این استان سفر خواهیم کرد.
همزمان با ایام نوروز بارندگی های شدید در استان های کشور به ویژه استان های گلستان، مازندران، فارس، لرستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان موجب جاری شدن سیل و به جا گذاشتن خسارت های فراوان شد.
8005 / 6053
کد N2134935

وبگردی