آفتاب
معاون وزیر آموزش و پرورش :

انرژی مصرفی مدارس در سال جاری رایگان است

انرژی مصرفی مدارس در سال جاری رایگان است

تهران- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رفع مشکلات اجرای قانون معافیت 100 میلیارد تومانی مدارس از پرداخت بهای انرژی در سال 97 گفت: بر اساس مصوبه قانون بودجه امسال انرژی مصرفی مدارس رایگان است.

به گزارش روز سه شنبه گروه علمی ایرنا از معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، «علی الهیار ترکمن» درباره مشکلات و نارسایی‌هایی که سال گذشته پیرو قانون معافیت 100 میلیارد تومانی مدارس از پرداخت بهای آب، برق و گاز مصرفی وجود داشت، تصریح کرد: طی یک سال در مدارس حدود 450 میلیارد تومان بابت آب و برق و گاز مصرفی هزینه می‌شود.
وی افزود: مدارس در قانون بودجه 97، تا 100 میلیارد تومان مشمول معافیت شدند و مابقی کماکان به عهده آموزش و پرورش است.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی به تعویق افتادن اجرای این قانون جمع بندی اطلاعات و تعیین الگوی مصرف در اقلیم‌های جغرافیایی متفاوت بود که انجام شد، گفت: ماهیت قانون معافیت سال 97 به گونه‌ای است که اثرات اجرای قانون در سال جدید صفر نمی‌شود، به این معنا که در هر صورت از مجموع مصرف آب، برق و گاز مدارس در سال 97، 100 میلیارد تومان معافی داریم و قرار نیست آن را پرداخت کنیم.
الهیار ترکمن ادامه داد: در تسویه حساب‌های بخش آب و گاز جلو هستیم اما در حوزه برق مشکلاتی وجود داشت که آن هم تا حدودی رفع شده و به جریان افتاده است.
علمی**9294**1883
کد N2134865

وبگردی