آفتاب
شاهین طبع با مهر مطرح کرد:

آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال از اواسط خرداد/ دیدار با تیم‎های جهانی

آغاز اردوی تیم ملی بسکتبال از اواسط خرداد/ دیدار با تیم‎های جهانی

سرمربی تیم ملی بسکتبال با اشاره به کلیات برنامه‌های این تیم برای حضور در جام جهانی گفت: از اواسط خردادماه اردوهای آماده‌سازی آغاز می‌شود.

مهران شاهین طبع در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه برای آغاز اردوهای آماده سازی تیم ملی باید منتظر اتمام رقابت‌های لیگ برتر باشیم، گفت: البته تا آن زمان برای بازیکنان رده سنی جوانان برنامه‌هایی داریم که اجرا خواهد شد. از سه شنبه بیش از ۲۰ بازیکن زیر ۲۱ سال از تهران را زیر نظر خواهیم داشت. به تدریج بازیکنانی از شهرستان‌های مختلف نیز به آنها اضافه خواهند شد. وضعیت این بازیکنان را زیر نظر خواهیم داشت تا زمان آغاز اردوهای تیم ملی.

وی در این رابطه با یادآوری اینکه طبق برنامه اعلام شده از سازمان لیگ، مسابقات باشگاهی لیگ برتر ۱۵ اردیبهشت ماه تمام می‌شود، خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن اینکه بازیکنان سال گذشته حضور متوالی در تمرینات و مسابقات ملی و باشگاهی داشتند، به آنها یک دوره استراحت کامل خواهیم داد سپس اردو را آغاز می‌کنیم. قرار است از اواخر ماه رمضان یعنی تقریباً از اواسط خردادماه تمرینات تیم ملی را آغاز کنیم. بعد از آن به صورت متوالی پیگیر تمریناتمان خواهیم بود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال در مورد برنامه‌های در نظر گرفته شده نیز توضیح داد و یادآور شد: البته هنوز برنامه موردنظر قطعی و نهایی نشده اما کلیات آن مشخص است. به دنبال این هستیم تا دیدارهایی را در داخل و خارج از کشور برگزار کنیم. اولویتمان هم دیدار با تیم‌هایی است که در جام جهانی شرکت دارند.

شاهین طبع به دعوتنامه های ارسالی برای تیم ملی بسکتبال نیز اشاره کرد و گفت: روسیه، یونان، پرتغال و اردن کشورهایی هستند که برای ما دعوتنامه داده اند. به دو تورنمنت اطلس اسپورت و پیک چین هم دعوت شده ایم که قصد داریم فقط در تورنمنت پیک شرکت کنیم. البته هر دو تورنمنت با حضور تیم‌های حاضر در جام جهانی برگزار می‌شوند اما با توجه به اینکه زمان برگزاری آنها نزدیک به هم است و یکدیگر را هم پوشانی می‌کنند، فقط در یکی از آنها شرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: به احتمال خیلی زیاد برنامه ما به این صورت خواهد بود که اواسط یا اواخر ماه جولای در کشورمان برگزارکننده دیدارهایی باشیم. در صورت امکان می‌خواهیم میزبان یک تورنمنت باشیم اما اگر شرایط به هر دلیلی مهیا نبود، از یکی دو تیم دعوت خواهیم کرد تا با آنها دیدار کنیم. در ماه آگوست هم در تورنمنت دیگر کشورها شرکت می‌کنیم. این برنامه کلی است که البته با هماهنگی فدراسیون نهایی خواهد شد.

سرمربی تیم ملی بسکتبال همچنین در مورد ترکیب احتمالی این تیم برای شرکت در جام جهانی گفت: اصلاً قابل پیش بینی نیست. باید ببینیم بازیکنان دعوت شده به اردو چه ظرفیتی دارند و به خصوص بازیکنان جوانی که زیر نظر خواهیم گرفت، می‌توانند در تیم بزرگسالان بازی کنند یا نه؛ قطعاً انگیزه بازیکنان اهمیت زیادی دارد. قطعاً نفراتی انتخاب می‌شوند که علاوه بر آمادگی لازم، این فاکتور را هم داشته باشند.

کد N2134694

وبگردی