آفتاب
منظمی در گفتگو با مهر:

امسال سال آموزش کشتی کلاسیک است/نباید در بخش بانوان دچار خلل شویم

امسال سال آموزش کشتی کلاسیک است/نباید در بخش بانوان دچار خلل شویم

سرپرست نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی، سال ۹۸ را برای کشتی کلاسیک سال آموزش نامید و گفت: قرار است ۴۲ برنامه آموزشی را اجرا کنیم.

مریم منظمی در گفتگو با خبرنگار مهر ، درباره برنامه‌های فدراسیون کشتی در بخش آلیش گفت: مسابقات جهانی آلیش شهریور ماه به میزبانی کره جنوبی برگزار خواهد شد به همین دلیل طبق ضوابط باید رقابت‌های قهرمانی کشور را برگزار و نفرات اول تا سوم را به اردوی ملی دعوت کنیم.

نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی تاکید کرد: با توجه به اینکه بانوان آلیش کار ایرانی با شجاعت عنوان نایب قهرمانی جهان را برای نخستین بار آن هم در مهد آلیش (قرقیزستان) کسب کرده اند می‌طلبد در حفظ جایگاهمان برنامه ریزی مستمری داشته باشیم و گام‌های محکم‌تری برداریم. حفظ مقام دوم برای فدراسیون حائز اهمیت است، بانوان کشتی گیر در کنار مردان در جهان خوش درخشیدند و مقام آوری کردند و امیدواریم این موفقیت تکرار شود.

وی به تاریخ برگزاری اردوهای ملی اشاره و گفت: اردیبهشت ماه، مسابقات قهرمانی کشور برگزار می‌شود و پس از آن اردوهای ملی طبق برنامه برپا خواهد شد تا ملی پوشان برای حضور در مسابقات جهانی آماده شوند.

«سال گذشته به دلیل مشکلات مالی اعزام تیم به رقابت‌های جهانی لغو شد. آیا ممکن است این اتفاق تکرار شود؟» منظمی در پاسخ به این سوال گفت: ان شالله این اتفاق نخواهد افتاد، این رشته با توجه به نوع پوشش ملی پوشان، افتخار آفرینی‌ها، ظرفیت و پتانسیلی که دارد مورد توجه فدراسیون است و برای قوی‌تر شدنش تلاش می‌کنیم چرا که نگاه ما تکرار موفقیت و به اهتزاز در آمدن پرچم ایران است. سال گذشته شرایط خوبی حاکم نبود و رسول خادم (رئیس وقت) و من برخلاف میل باطنی تصمیم گرفتیم اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی لغو شود. ان شالله این اتفاق دیگر رخ ندهد. فدراسیون تمام عزم خود را جزم کرده تا طبق برنامه‌ها پیش رود و در بخش بانوان دچار خلل نشویم.

منظمی درباره فعالیت‌های کشتی کلاسیک نیز گفت: سال گذشته مسابقات قهرمانی کشور را برگزار و تیم ملی انتخاب شد. در سال ۹۸ قرار بر این است ۴۲ برنامه آموزشی به صورت جدی پیگیری شود. بیش‌ترین تمرکز بر روی بخش آموزش کشتی کلاسیک است چرا که فاصله کشتی گیران با سطح جهانی زیاد است و باید در بخش آموزشِ مربیان و کشتی گیران فعالیت بیش‌تری داشته باشیم. بنابراین سال ۹۸ سال آموزش کشتی کلاسیک است و در کنار آن برگزاری تمرینات و اردوها را خواهیم داشت تا به هدفمان برسیم.

سرپرست نایب رئیس بانوان در پایان گفت: بانوان کشتی گیر ایرانی نمونه الگوی جهانی برای حجاب و عفاف هستند که پویایی و معنویت را با هم دارند. ان شالله گام مؤثری برداشته شود و به هدف اصلی فدراسیون کشتی برسیم.

کد N2134662

وبگردی