آفتاب

تروریست خواندن سپاه پاسداران هیچ پژواکی در جهان نخواهد داشت / قرارگیری سنتکام در لیست تروریست قاطعانه دنبال می‌شود/ تشریح وضعیت پرداخت خسارت سیل زدگان

تروریست خواندن سپاه پاسداران هیچ پژواکی در جهان نخواهد داشت / قرارگیری سنتکام در لیست تروریست قاطعانه دنبال می‌شود/ تشریح وضعیت پرداخت خسارت سیل زدگان

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: ادعای قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست به اصطلاح تروریستی یک اقدام پوچ و واهی است و این به نوعی تکرار ادعاهای آمریکا بر علیه مردم ایران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد باقر نوبخت در مراسم رونمایی از بسته حمایت از تولید و اشتغال و اصلاح ساختار بودجه گفت: آغاز سال را با راهبرد و توصیه مقام معظم رهبری به همه دستگاه‌ها و نهادها تنظیم کردیم تا در راستای رونق تولید اقدام کنیم، البته سازمان برنامه و بودجه خود را به‌ عنوان مخاطب اصلی این راهبرد می‌داند  و در راستای آن اقدام می‌کند، البته ما  در سال 97 نیز در سازمان برنامه متناسب با آن اقداماتی را انجام داده بودیم.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته با رخداد هم پربرکت و هم پرزحمت سیل مواجه بودیم، از این باب که از سویی کشور تشنه نزولات بود و از سویی تعدادی از هم وطنان جان خود را از دست دادند. در این راستا ما به تمام استان‌ها یک تنخواه در حد ۵۶ میلیارد تومان اختصاص دادیم، همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان به ستاد مدیریت بحران داده شد و برای جبران پنجاه درصد خسارت بخش کشاورزی ۴۴۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

رییس سازمان برنامه و بودجه در مورد اقدام اخیر رژیم آمریکا گفت: ادعای قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست به اصطلاح تروریستی یک اقدام پوچ و واهی است و این به نوعی تکرار ادعاهای  آمریکا بر علیه مردم بزرگوار ایران است، البته پیش از این مردم ایران را تروریست خوانده بودند و این اقدام هیچ پژواکی در جهان نخواهد داشت.

وی یادآور شد: البته ما با پیش بینی چنین اقداماتی قانونی را در مورد نقص حقوق بشر و اقدامات تروریستی آمریکا در مرداد ۹۶ در مجلس تصویب کردیم و در چارچوب این قانون حرکت خواهد شد بطوریکه سنتکام در چارچوب آن تروریستی است و این قانون با قاطعیت اجرا خواهد شد.

 

ادامه دارد....

 

کد N2134643

وبگردی