آفتاب

۱۴ ویژگی شهید صیاد شیرازی به روایت سردار صفوی

۱۴ ویژگی شهید صیاد شیرازی به روایت سردار صفوی

شهید صیاد شیرازی بسیج را کانون توسعه فرهنگ اصیل اسلامی می‌دانست و به تفکر بسیجی سخت اعتقاد داشت و با توجه به این روحیات بود که فرماندهان عزیز سپاه و ارتش یا سایر مجاهدان میادین دفاع از جمله بسیجیان نیز به او علاقه ویژه‌ای داشتند.

به گزارش ایسنا، سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در رابطه با شهید صیاد شیرازی روایت می‌کند: من فراوان دیدم که ایشان با لباس شخصی به نماز جمعه می‌آمد و اغلب در میان مردم در میدان فلسطین می‌نشست همین مسائل و برخوردهای صمیمانه‌ای که با مردم کوچه و خیابان یا بسیجیان و تمامی اقشار مردم که داشتند تماماً گویای این واقعیت است که شهید صیاد شیرازی چهره‌ای کاملاً مردمی و اسلامی بودند.

در بُعد خانواده انصافاً ایشان خانواده خودش را ساخته بود. من باید در اینجا از آن روحیه عالی و ممتاز همسر فداکار و وفادارش که با الهام از سیره زینب کبری (س) پس از شهادت همسرش پیام زینبی داد تشکر کنم، کلماتی که در جهت دفاع از شهید و شهادت بیان داشته بود که به غیر از عشق به اسلام و ولایت چیز دیگری نبود.

همچنین جا دارد از فرزند بزرگوار ایشان آقا مهدی صیاد شیرازی که با آن حرکت بسیار زیبایش که برای بوسیدن پای مقام معظم رهبری و افتادن به پای معظم له نشان داد که همچون پدرش خودش را سرباز ولایت می‌داند تشکر کنم. همین روحیات معنوی و الهی است که رابطه‌ای عمیق برقرار می‌کند تا مقام معظم رهبری پیشاپیش بوسه بر تابوت آن شهید عزیز بزند و در حقیقت قدرشناسی خودشان را از این سردار سرافراز ارتش اسلام نشان بدهند.

شهید صیاد شیرازی بسیج را کانون توسعه فرهنگ اصیل اسلامی می‌دانست و به تفکر بسیجی سخت اعتقاد داشت، با توجه به این روحیات بود که فرماندهان عزیز سپاه و ارتش یا سایر مجاهدان میادین دفاع از جمله بسیجیان نیز به او علاقه ویژه‌ای داشتند و بسیاری از فرماندهان ارتش توفیقی را که در امر جنگ به دست می‌آوردند خود را مدیون این فرمانده شهید می‌دیدند، سپهبد شهید صیاد شیرازی در واقع توانست ارتش را بسیجی کند.

ایشان یک انسان معتقد به اخلاق الهی در بعد اسلامی بودند که بر کسی پوشیده نیست لاکن لازم است تا مروری بر ویژگی‌های آن بزرگوار بنمایم که به شرح ذیل توضیح می‌دهم.

مطیع محض ولایت امر و فرمانده معظم کل قوا

ایمان به هدف

قدرت و توانایی علمی و جسمی

امانتداری و درستکاری

صداقت و راستی

سعه صدر

شجاعت و قاطعیت

پاسداری از احکام شرعی

نرمش و قاطعیت

پرهیز از دنیاطلبی و مقام طلبی

روحیه خستگی ناپذیری

رازداری

آگاهی از مسائل روز و نیرنگ‌های دشمن

معنویت

این‌ها ویژگی‌هایی بود که در آن شهید عزیز به خوبی و به وضوح مشاهده می‌شد جدای از این ویژگی‌ها که ذکر کردم خصوصیات اخلاقی بارز دیگری داشت. اما برجسته‌ترین ویژگی این شهید گرانقدر دو ویژگی اطاعت از ولایت فقیه و پایبندی به اصل تقوی بود که به عنوان دو اصل محوری در رفتار و کردارش به عینه مشهود بود.

شهید صیاد شیرازی از خانواده‌ای نجیب، اهل نماز و ذکر و شب زنده داری بود او یک انسان عاشق به تمام معنا بود، انسانی که عشق به خدمت و اسلام در وجودش موج می‌زد امام خمینی (ره) درباره این گونه افراد در ارتش می‌گوید: فرمانده ارتش حال با فرمانده ارتش سابق زمین تا آسمان در طرز تفکر، در طرز عمل و در زندگی روزمره اش فرق دارد. و لذا باید گفت تمامی صفات شایسته را آن عزیز سفر کرده دارا بودند.

انتهای پیام

کد N2134502

وبگردی