آفتاب
رضایی کوچی در گفتگو با مهر مطرح کرد؛

کیفیت پایین پروژه‌های عمرانی علت تخریب جاده‌ها و پل‌ها

کیفیت پایین پروژه‌های عمرانی علت تخریب جاده‌ها و پل‌ها

رئیس کمیسیون عمران گفت: کیفیت پایین اجرای پروژه‌های عمرانی عامل تخریب پل‌ها و جاده‌ای در سیل اخیر شده است.

محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بررسی حادثه سیل اخیر با حضور وزیر نیرو و مدیران سازمان مدیریت بحران گفت: وزارت نیرو موظف به حفظ حریم و لایرویی رودخانه‌ها بوده است. مشکل سیل اخیر ناشی از تصرف بستر رودخانه‌ها و عدم لایروبی رودها بوده است و وزارت نیرو وظایف خود در حفاظت از رودخانه‌ها را انجام نداده است.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: علت طغیان رودخانه‌ها حتی در پایین دست کرخه و کارون تصرف حریم رودخانه هاست. به نحوی که به مقدار طبیعی نیز امکان عبور آب از رودخانه‌ها وجود ندارد.

رئیس کمیسیون عمران تاکید کرد: وزارت نیرو باید بررسی کند که به چه علت این وظایف انجام نشده است.

وی با اشاره به خرابی پل‌ها و جاده‌ها در اثر سیل، گفت: پل‌ها و جاده‌ها نباید به این راحتی تخریب می‌شدند. باید در کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی دقت شود. در حال حاضر کیفیت اجرای پروژه‌های عمرانی پایین است و همین امر موجب خرابی پل‌ها و جاده‌ها شده ست.

رضایی کوچی با انتقاد از نحوه مدیریت بحران گفت: توزیع اقلام در مناطق سیل زده و بحران زده به خوبی انجام نمی‌شود و به نظر می‌رسد از قبل مدلی برای مدیریت بحران وجود نداشته است و در صحنه برای مدیریت بحران تصمیم گیری شده و مدیران نیز دچار دستپاچگی هستند.

وی تصریح کرد: فعلاً تاکید مجلس بر خدمت رسانی به سیل زدگان است و پس از ساماندهی سیل زدگان، کمیسیون عمران وارد عمل خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران گفت: کمسیون عمران طبق ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی، گزارشی از سهل انگاری‌های و کوتاهی دستگاه‌هایی اجرایی که منجر به تخریب‌ها و سیل شده است به صحن علنی ارائه می‌کند.

وی گفت: ۹ نفر از اعضای کمیسیون عمران به استان‌های خوزستان، لرستان برای بررسی وضعیت سیل زدگان سفر کرده اند.

کد N2134187

وبگردی