آفتاب

ایران نایب رییس اول مجمع بانک توسعه اسلامی شد

ایران نایب رییس اول مجمع بانک توسعه اسلامی شد

تهران- ایرنا- جمهوری اسلامی ایران در چهل و چهارمین اجلاس سالیانه هیات عامل بانک توسعه اسلامی، به عنوان نایب رییس اول بانک برای نشست سال آینده انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، تارنمای وزارت اموراقتصادی و دارایی امروز (دوشنبه) اعلام کرد: چهل و چهارمین اجلاس سالیانه هیات عامل بانک توسعه اسلامی با حضور مدیران ارشد و وزیران اقتصادی و توسعه کشورهای عضو و نمایندگان سازمان های مالی و اقتصادی بین المللی از شانزدهم تا هفدهم فروردین ماه در مراکش برگزار شد.
هیات وزارت امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی این وزارتخانه در این نشست شرکت داشت.
در این اجلاس رییس و نواب رییس چهل و پنجمین نشست سالیانه بانک توسعه اسلامی که قرار است سال آتی در جده عربستان برگزار شود، انتخاب شدند.
بر پایه انتخاب کمیته هیات عامل بانک توسعه اسلامی؛ عربستان به عنوان رییس و جمهوری اسلامی ایران و پاکستان به عنوان نایب رئیسان اول و دوم چهل و پنجمین نشست آتی انتخاب شدند.
این کشورها تا پایان اجلاس سال بعد، عهده دار این سمت خواهند بود.
این انتخاب در شرایط کنونی موفقیتی در حوزه دیپلماسی اقتصادی دولت محسوب می شود که فرصت های جدیدی را پیش روی کشور می گشاید.
به گزارش ایرنا، بانک توسعه اسلامی یکی از موسسه های مالی توسعه‌ای بین‌المللی و از نهادهای تخصصی سازمان همکاری اسلامی است که بر اساس اعلامیه وزرای اقتصاد کشورهای اسلامی در بیستم اکتبر ۱۹۷۵ میلادی به وسیله ۲۲ کشور اسلامی با سرمایه اولیه ۷۵۵ میلیون دینار اسلامی در جده عربستان تاسیس شد.
هدف از تاسیس این بانک پیشبرد توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای عضو و جوامع مسلمان کشورهای غیرعضو در سراسر جهان بر اساس موازین شریعت اسلامی است.
جمهوری اسلامی ایران اواخر سال ۱۳۶۷ هجری خورشیدی (۱۹۸۹ میلادی) با پذیره‌نویسی 2 میلیون و 500 هزار دینار اسلامی (۲۵۰ سهم) به عضویت این بانک درآمد.

اقتصام*3061*1961*
کد N2134136

وبگردی