آفتاب
پس از انتخاب ۱۳ ایرانی در OCA ؛

کمیته ملی المپیک از شورای المپیک آسیا قدردانی کرد

کمیته ملی المپیک از شورای المپیک آسیا قدردانی کرد

کمیته ملی المپیک طی نامه‌ای به شیخ احمد رئیس شورای المپیک آسیا از توجه ویژه وی به ورزش ایران و عضویت ۱۳ ایرانی در سمتهای مختلف OCA تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛ در بیست و هشتمین نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک بود که اعضا، لیست نهایی کاندیداهای انتخابات شورای المپیک آسیا و کمیسیون‌های متبوعه را نهایی کرد و طی آن دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک برای عضویت در هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا، عبدالحمید احمدی برای کمیته فرهنگی، محمد علیپور عضو هیأت اجرایی و رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزشی برای کمیته ورزش برای همه، فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیر بازی و نایب رئیس کمیته برای کمیته آموزش و پژوهش، علی دادگر رئیس فدراسیون تیراندازی و عضو هیأت اجرایی برای کمیته قوانین، محمود عبدالهی مدیر روابط عمومی کمیته برای کمیته رسانه و خانم مهین فرهادی زاد برای کمیته ورزش و زنان به شورای المپیک آسیا معرفی شدند. در ادامه مقرر شد تا کمیسیون ورزشکاران و کمیسیون پزشکی نیز کاندیداهای خود را بعد از تشکیل جلسه معرفی نمایند که در خاتمه هادی ساعی و خانم روشنک مرادی به دیگر اعضای لیست کمیته جهت معرفی به OCA اضافه گردیدند.

لذا دکتر صالحی امیری در سی و هشتمین مجمع عمومی شورای المپیک آسیا (اسفندماه ۹۷ - تایلند) به عنوان عضو هیأت اجرایی شورای المپیک آسیا انتخاب شد و عصر روز گذشته نیز ۱۲ نماینده ایرانی به عضویت کمیته‌های مختلف شورای المپیک آسیا درآمدند.

بر این اساس؛ سیدنصرالله سجادی به عنوان عضو کمیته هماهنگی، علی دادگر به عنوان عضو کمیته همراهی، هادی ساعی به عنوان عضو کمیته ورزشکاران، فضل الله باقرزاده به عنوان عضو کمیته آموزش، محمد علیپور به عنوان عضو کمیته ورزش برای همه، محمود عبداللهی به عنوان عضو کمیته رسانه، مهین فرهادی زاد به عنوان عضو کمیته زنان و ورزش، عبدالحمید احمدی به عنوان عضو کمیته فرهنگی و روشنک مرادی بعنوان عضو کمیته پزشکی شورای المپیک آسیا انتخاب و معرفی شدند.

همچنین در لیست اعلام شده، اصغر رحیمی به عنوان عضو کمیته ورزش، مهرافزا منوچهری به عنوان عضو کمیسیون ورزش و محیط زیست و رضا نصیری به عنوان عضو کمیته اطلاعات و آمار از سوی شورای المپیک آسیا انتخاب شده اند.

این برای نخستین بار است که ۱۳ ایرانی که سه تن از آنها از جامعه ورزش بانوان کشورمان می‌باشند در کمیته‌های مختلف شورای المپیک آسیا OCA صاحب کرسی شدند.

کمیته ملی المپیک انتخاب تک تک این عزیزان را تبریک گفته و اعلام می‌دارد عضویت هر ایرانی در هر پست مهم و کلیدی ورزش را افتخاری بزرگ می‌داند و قطعاً حمایت لازم را از تمامی افراد مستعد برای کسب کرسی‌های ارزشمند و تأثیرگذار بعمل خواهد آورد.

کمیته ملی المپیک پیرو عضویت ۱۴ ایرانی در بخش‌های مختلف شورای المپیک آسیا و آنوک (عضویت دکتر قراخانلو در کمیسیون فرهنگ و آموزش ANOC) نامه‌ای را خطاب به شیخ احمد الفهد الصباح تهیه کرده و طی آن از ایشان و دست اندرکاران OCA بواسطه توجه ویژه و بالا بردن جایگاه ورزش ایران تقدیر و تشکر بعمل آورده است.

امید است تمامی نمایندگان ایرانی صاحب کرسی در مجامع بین المللی ورزش بتوانند با طرح، ایده، فکر و مشورت‌های خلاقانه خود راه گشای عضویت دیگر افراد مستعد بوده و از شأن و جایگاه ورزش ایران دفاع نمایند.
لازم به ذکر است، تمامی نامه‌های بین المللی کمیته ملی المپیک با نظارت مستقیم مسئولین تنظیم و ارسال می‌گردد.

کد N2134092

وبگردی