آفتاب

تمدید تعلیق استفاده از هواپیماهای بوئینگ مکس در خطوط هوایی آمریکا

تمدید تعلیق استفاده از هواپیماهای بوئینگ مکس در خطوط هوایی آمریکا

شرکت خطوط هوایی آمریکا اعلام کرد که برنامه تعلیق استفاده از هواپیماهای تراز بویینگ ۷۳۷ را تا ماه ژوئن آینده تمدید می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، شرکت خطوط هوایی آمریکا  با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود، اعلام کرد: «این شرکت به منظور تضمین حصول یقین بیشتر و جلوگیری از بروز اختلال در پروازها در دقیقه آخر، برنامه تعلیق پروازها تا تاریخ پنجم ژوئن آینده را تمدید می‌کند. این اقدام به مفهوم لغو حدود ۹۰ درصد از پروازهای روزانه بر اساس جدول است».

رویترز پیش از این گزارش داد که منع استفاده از هواپیماهای «بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸» و «بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹» همچنان و تا پایان عملیات به روز رسانی برنامه‌های این هواپیماها ادامه دارد. 

انتظار می‌رفت که به روز رسانی برنامه‌های این نوع هواپیما در ماه جاری میلادی پایان یابد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در ۱۳ ماه مارس گذشته اعلام کرد که آمریکا استفاده از تمام هواپیماهای طراز بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ و بوئینگ ۷۳۷ مکس ۹ را تا پیش از اتخاذ تصمیم جدید به حالت تعلیق درمی‌آورد.

شرکت خطوط هوائی آمریکا در حال حاضر ۲۴ هواپیما از نوع بوئینگ ۷۳۷ مکس در اختیار دارد.

یک هواپیما از طراز بوئینگ ۷۳۷ مکس ۸ وابسته به شرکت هواپیمایی اتیوپی در تاریخ ۱۰ مارس گذشته سقوط کرد و ۱۵۷ کشته بر جای گذاشت.

هواپیمای دیگری از این نوع وابسته به شرکت «لیون ایر» اندونزی نیز در شرایطی مشابه در تاریخ ۲۹ اکتبر گذشته سقوط کرد که بر اثر آن ۱۸۹ نفر جان خود را از دست دادند. 

 

کد N2133727

وبگردی