آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

اقدام «آذرشکیب» تبلیغاتی بود/ وزارت ورزش دافعه دارد تا جاذبه!

اقدام «آذرشکیب» تبلیغاتی بود/ وزارت ورزش دافعه دارد تا جاذبه!

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی کشتی جهان معتقد است تغییر تابعیت یکی از آزادکاران ایرانی و حضور او در تیم آذربایجان، بیش از هر چیز جنبه تبلیغاتی دارد.

ابراهیم جوادی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مهاجرت و تغییر تابعیت قهرمانان ورزشی دلایل مختلفی دارد، گفت: ما در سال‌های گذشته هم شاهد این روند بودیم و برخی از قهرمانان ملی در رشته‌های مختلف به کشورهای مختلف مهاجرت کردند. به نظر من یکی از مقصران اصلی این اتفاق، رفتار وزارت ورزش و عدم حمایت کافی مالی و معنوی از قهرمانان ملی است.

وی تصریح کرد: زمانی که پاداش‌های قهرمانی را با تأخیر چند ساله و با کاهش در میزان جوایز به ورزشکاران ملی می‌دهند، ورزشکاران با دلسردی و ناامیدی مواجه شده و بلافاصله با یک پیشنهاد خارجی، در تصمیمی احساسی و فوری به یک کشور دیگر مهاجرت می‌کنند. به نظر من وزارت ورزش در بحث حمایت از ورزشکاران و حمایت از قهرمانان ملی، بیشتر دافعه دارد تا جاذبه!

دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۷۲ مونیخ در واکنش به تغییر تابعیت محمدرضا آذرشکیب نیز گفت: دوران کشتی او سال‌ها به اتمام رسیده بود و به واقع او اگر می‌توانست پیشرفت کند در ایران به جایگاه بالایی دست می‌یافت. رفتن او به آذربایجان و سرو صداهای خبری، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و من بعید می دانم او بتواند در تیم آذربایجان با نتایج و آینده درخشانی روبرو شود. هر چند ممکن است در مقطعی از زمان نتیجه بگیرد اما این روند طولانی مدت نخواهد بود.

جوادی در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه برخی قهرمانان ملی ما بعد از اینکه سال‌ها با سرمایه گذاری در ایران پرورش می‌یابند و به دوران باروری و افتخارآفرینی می رسند به دلیل رفتار متولیان امر رفتن را بر ماندن ترجیح می‌دهند. واقعاً حیف است که این همه سرمایه گذاری برای ساخته و پرداخته کردن ورزشکاران صورت گیرد اما در نهایت شاهد رفتن و مهاجرت آنها باشیم.

کد N2133234

وبگردی