آفتاب

آرنیس کار تکابی قهرمان مسابقات جهانی فیلیپین شد

آرنیس کار تکابی قهرمان مسابقات جهانی فیلیپین شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره ورزش و جوانان تکاب گفت: «ساعد اسدی» ورزشکار ملی پوش این شهرستان مدال طلای مسابقات جهانی رشته رزمی «آرنیس» در کشور فیلیپین را کسب کرد.

رضا طلایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رزمی کار ملی پوش که به همراه تیم ملی آرنیس کشورمان راهی مسابقات جهانی فیلیپین شده بود، شب گذشته/ یکشنبه/ با شکست دادن رقیبانی از کشورهای آمریکا، کره جنوبی و چین در فینال وزن بعلاوه 86 کیلوگرم بر حریف خود از کشور میزبان غلبه و نخستین مدال طلای کاروان ایران در مسابقات جهانی را کسب کرد.
وی اظهار داشت: این ملی پوش تکابی پس از استراحت در دور اول توانست در چهار مبارزه پیاپی حریفان خود را شکست دهد و در سکوی اول این مسابقات قرار گیرد.
«طلایی» با بیان اینکه تیم ملی کمیته آرنیس فدراسیون ورزش های رزمی جمهوری اسلامی از ایران با 10 ورزشکار راهی مسابقات جهانی فیلیپین شده بود، اضافه کرد: این مسابقات با شرکت ورزشکارانی از 20 کشور جهان از روز شنبه هفته جاری در کشور فیلیپین آغاز شد.
رییس اداره ورزش و جوانان تکاب ادامه داد: پنج نفر از رزمی کاران این شهرستان از جمله ساعد اسدی به همراه تیم ملی آرنیس کشورمان در سال 2017 نیز توانستند به مقام قهرمانی مسابقات جهانی بلاروس دست پیدا کنند.
«طلایی» با بیان اینکه تکاب در سال 1396 رتبه نخست رشته های ورزشی در آذربایجان غربی را کسب کرد، افزود: ورزشکاران این شهرستان در رشته های انفرادی در چند سال گذشته موفق به کسب مدال های رنگارنگی در مسابقات منطقه ای، ملی و جهانی شدند و هم اینک 10 ورزشکار تکابی در رشته های مختلف ورزشی در رده های مختلف عضو تیم های ملی هستند.
به گزارش ایرنا، ورزش رزمی اسکریما یا آرنیس، معروف ترین هنر رزمی فیلیپینی است که مبارزه های آن بر پایه استفاده از سلاح های سرد از جمله 2 قطعه چوب و یا شمشیر انجام می شود.
تکاب با 81 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است و بیش از 3 هزار ورزشکار در قالب 35 هیات ورزشی این شهرستان فعالیت می کنند.
7514/6185/3072
کد N2133159

وبگردی