آفتاب
یوسفیان‌ملا به مهر خبر داد؛

پیشنهاد برداشت ۵ میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی برای سیل زدگان

پیشنهاد برداشت ۵ میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی برای سیل زدگان

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از تهیه طرحی دوفوریتی در مجلس برای برداشت ۵ میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی جهت کمک به سیل‌زدگان خبر داد.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفتگو با خبرنگار مهر، از تهیه طرح دوفوریتی جهت کمک به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: در این طرح نمایندگان درخواست برداشت ۵ میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی جهت کمک به سیل‌زدگان را داده‌اند و به دنبال آن هستیم که هر چه سریع‌تر این طرح دو فوریتی در دستور کار مجلس قرار گیرد.

وی افزود: همچنین لازم است اقدامات حاشیه‌ای بسیار زیادی برای حل مشکلات سیل‌زدگان انجام گیرد. برای مثال بسیاری از سیل‌زدگان در حال پرداخت وام مسکن، وام ازدواج یا وام مشاغل و مغازه هستند که باید شرایطی فراهم شود که آنان یک یا دو سال از پرداخت این وام‌ها معاف شوند تا بتوانند خانه و زندگی خود را ساماندهی کنند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از پیشنهادات نمایندگان آن است که شرایط ایجاد اشتغال برای اعضای خانواده سیل‌زدگان فراهم شود و آنان در اولویت جذب قرار گیرند تا حداقل مشکل بیکاری نداشته باشند.

یوسفیان‌ملا خاطرنشان کرد: همچنین اگر بتوانیم فروش نفت را به همین‌گونه ادامه دهیم، قطعاً درآمد نفتی کشور نسبت به آنچه در بودجه پیش‌بینی شده، افزایش می‌یابد و می‌توانیم مازاد فروش نفت را هم صرف حل مشکلات سیل‌زدگان کنیم.

کد N2133061

وبگردی