آفتاب

پرونده بودجه ۹۷ کمیته ملی المپیک با طلبِ ۲ میلیاردی بسته شد

پرونده بودجه ۹۷ کمیته ملی المپیک با طلبِ ۲ میلیاردی بسته شد

پرونده بودجه کمیته ملی المپیک برای سال گذشته با تخصیص ۹۵ درصدی و دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان طلب از دولت بسته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پایان اسفندماه هر سال آخرین مهلتی است که نهادها و سازمان‌های مختلف می‌توانند اعتبار مصوب سال جاری خود را از سازمان برنامه و بودجه دریافت کنند. بعد از آن تخصیص دوباره ای از بودجه باقی مانده انجام نخواهد شد.

کمیته ملی المپیک که برای سال گذشته ۶۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشت، تا این زمان یعنی پایان اسفندماه رقمی معادل ۶۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان دریافت کرد. آخرین واریزی به حساب کمیته ملی المپیک در هفته‌های پایانی اسفندماه انجام شد.

بعد از آن اما تخصیص دیگری به کمیته ملی المپیک صورت نگرفت. بدین ترتیب پرونده بودجه این کمیته در سال ۱۳۹۷ با تخصیص ۹۵ درصدی و طلبِ ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی از دولت و سازمان برنامه ریزی و بودجه بسته شد.

کمیته ملی المپیک با تخصیصی که از اعتبارات سال ۹۷ خود داشت بودجه تمام فدراسیون‌ها را به صورت کامل و صد درصد پرداخت کرد. همچنین یک میلیارد تومان بودجه کمیته ملی المپیک برای تملک تجهیز در سال ۹۷ بود که با مساعدت دولت به ۵ میلیارد تومان افزایش یافت. کمیته المپیک این بودجه به بازسازی آکادمی ملی المپیک اختصاص داد.

کمیته ملی المپیک همچون دیگر نهادها و سازمان‌ها تا پایان فروردین ماه برای هزینه کرد از محل اعتبارات سال گذشته فرصت دارد. ضمن اینکه از این پس هر واریزی که به حساب کمیته ملی المپیک انجام شود از محل اعتبارات سال جاری محاسبه خواهد شد.

کد N2133040

وبگردی