آفتاب

نمایش دلبند در استانبول و کانادا

نمایش دلبند در استانبول و کانادا

«دلبند» تنها نماینده سینمای ایران در بخش اصلی مسابقه سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول و بخش ویترین جهان جشنواره هات داکس کانادا است.

به گزارش ایلنا، مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی الهه نوبخت با ١١ فیلم سینمایی دیگر که برگزیده جشنواره‌های کن، برلین، تورنتو و کارلوی واری و از کشورهای فرانسه، بلژیک، سوئد، آرژانتین، برزیل، ایتالیا، آمریکا، روسیه ، لیتوانی و.. در جشنواره استانبول به رقابت می‌پردازد.

جشنواره «هات‌داکس» کانادا، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد فیلم مستند و بازار فیلم در آمریکای شمالی است. این جشنواره که یکی از مهمترین مکان‌ها برای مشاهده و بحث پیرامون مستندهای برجسته سال است، برای ترویج و تولید فیلم مستند در جهان پایه‌گذاری شده و هر سال بیش از 200 فیلم در این رویداد به نمایش گذاشته می‌شود و حدود 2000 مستندساز، تهیه‌کننده، خریدار و توزیع‌کننده فیلم مستند از سراسر جهان در جشنواره حضور پیدا می‌کنند.

هم چنین سی و هشت امین جشنواره‌ی بین المللی فیلم استانبول از ٥ تا ١٦ اپریل برابر با ١٦ تا ٢٦ فروردین ماه در شهر استانبول برگزار می‌شود.پخش بین الملل این مستند به عهده شرکت «الی ایمیج» به مدیریت الهه نوبخت است.

کد N2132592

وبگردی