آفتاب

تولید بویینگ 737 کاهش یافت

تولید بویینگ 737 کاهش یافت

تهران- ایرنا- شرکت بویینگ اعلام کرد که تولید ماهانه هواپیماهای 737 خود را به میزان یک پنجم کاهش داده و به 42 فروند در ماه خواهد رساند. این کاهش در نوع خود تازه ترین پیامد زمین گیر شدن گسترده بویینگ 737 مکس در نتیجه حوادث هوایی اخیر آن شمرده می شود.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار علمی ایرنا، دنیس مولنبرگ (Dennis Muilenburg) مدیر عامل اجرایی بویینگ طی بیانیه ای که در روز پنجم آوریل منتشر شد گفت که من از هیات مدیره شرکت خواسته ام تا با تشکیل کمیته ای سیاست های کلان ما و فرایند طراحی و توسعه هواپیماهایی که می سازیم را بررسی کنند.
این کمیته ضمن تایید موثر بودن سیاست های ما، اطمینان از ایمنی برنامه 737 مکس و دیگر هواپیماهای ما را در بالاترین سطح بررسی کرده، پیشنهاداتی برای بهبود سیاست ها و فرایندهای ما ارائه خواهد داد.
بر این اساس، از اواسط امسال میزان تولید بویینگ 737 از تعداد 52 فروند در ماه به 42 فروند کاهش پیدا می کند که این معادل 19 درصد کاهش در حجم تولید ماهانه این هواپیما خواهد بود. این اقدام حدودا در فاصله یک ماه پس از زمین گیر شدن گسترده 737 مکس در سراسر دنیا رخ می دهد، آن هم در حالی که بویینگ می گوید همچنان در حال کار روی برطرف کردن مشکل سیستم MCAS هواپیماست. همان سیستمی که بنظر می رسد مقصر اصلی در هر دو سانحه مرگبار 737 مکس بوده است. سیستمی که در گونه های قدیمی بویینگ 737 وجود نداشت اما به خاطر تغییر طراحی بال و تغییر محل و اندازه موتورها برای کمک به هدایت هواپیما اضافه شد. با این حال عدم اطلاع رسانی کافی در مورد وجود این سیستم به خلبان ها و ایراداتی در مکانیسم آن در نهایت دردسر آفرین شد.
تا پیش از زمین گیر شدن بویینگ 737، شرکت بویینگ تصمیم داشت تا میزان تولید ماهانه خود را از تعداد 52 فروند در ماه به 57 فروند برساند. اما در شرایط فعلی با تردیدهای گسترده مشتریان حتی می توان منتظر کاهش بیشتری در شمار تولید ماهانه هواپیما تا زمان برطرف شدن کامل مشکلات فنی مطرح نیز بود.
علمی**9224**1485
کد N2132492

وبگردی