آفتاب
رقابت‌های انتخابی المپیک؛

آزمون: بازی با چین تایپه حکم فینال را دارد

آزمون: بازی با چین تایپه حکم فینال را دارد

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان گفت: برای بازی با چین تایپه باید سخت تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال بانوان که در مرحله دوم مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۲۰ با تیم‌های چین تایپه، فلسطین و فیلیپین همگروه است برای صعود به مرحله نهایی رقابت‌ها به پیروزی مقابل تیم چین تایپه نیاز دارد. ملی پوشان در دیدار نخست مقابل فیلیپین با نتیجه ۲ بر صفر بازی را واگذار کرد و تیم فلسطین را با نتیجه پرگل ۹ بر صفر شکست داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مریم آزمون، سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان پیش از گفت: در هر بازی شرایط خاص خودمان را داشتیم. در بازی اول با ناباوری نتوانستیم پیروز شویم. اولین هدفمان در بازی برابر فیلیپین نمایش بازی خوب و استفاده از موقعیت‌ها بود که متأسفانه بازیکنان رقابت بسیار جذاب و خوبی را به نمایش گذاشتند اما نتیجه لازم را کسب نکردیم.

وی ادامه داد: بازی فلسطین را آنالیز کرده بودیم و برنامه ریزی دقیقی داشتیم و با برنامه تاکتیکی که به بازیکنان اعلام کردیم توانستیم شاهد نتیجه دلخواهمان باشیم. کادر فنی به خوبی توانست به بازیکنان وظیفه‌هایشان را در پست‌ها اعلام کند و در نهایت با گل زود هنگام توانستیم بازی را در دست بگیریم.

آزمون در ادامه گفت: هدفمان به ثمر رساندن گل‌های بیشتر بود تا از لحاظ روحی و روانی بازیکنان را در بهترین شرایط نگاه داریم و گل آوراژ تیم را بالا ببریم. تیم فلسطین تیم خوب و سازماندهی شده‌ای بود. با ۵ دفاع، ۴ هافبک و یک فوروارد بازی را شروع کرد و سعیشان بر این بود که فشرده بازی کنند و اجازه ندهند که وارد زمین حریف شویم اما در این بازی با هدف و انگیزه بالا به میدان رفتیم و همه بازیکنان با تمام تلاش برای پیروزی به مصاف حریف رفتند.

سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ادامه داد: با توجه به روند بازی که پیش می‌رفت تیم ایران بهتر از قبل ظاهر شد و خیلی از موقعیت‌هایمان گل نشد. در بازی آخر برابر چین تایپه و با توجه به نتیجه‌ای که مقابل فیلیپین گرفت، مصصم است تا بهترین نتیجه را بگیرد. ما نیز با توجه به شرایطی که داریم و اگر این تیم را شکست دهیم از گروه خود صعود می‌کنیم. این بازی برای ما حکم فینال را دارد و امیدوارم بتوانیم سربلند شویم. در پایان انتخاب مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال را به عنوان نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تبریک می گویم و امیدوارم حمایت‌های ایشان بیش از پیش از ورزش بانوان ادامه دار باشد.

کد N2132473

وبگردی