آفتاب

توسعه مراکز درمان ناباروری در دستور کار وزارت بهداشت است

توسعه مراکز درمان ناباروری در دستور کار وزارت بهداشت است

ایلام - ایرنا - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایجاد و تجهیز مراکز درمان ناباروری بر مبنای سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و افزایش نرخ رشد جمعیت مورد تاکید این وزارتخانه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید نمکی در بازدید از پروژه در حال ساخت مرکز درمان ناباروری بیمارستان آیت الله طالقانی ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ترکیب جمعیتی کشور به سمت سالمندی و منفی شدن رشد جمعیت حرکت می‌کند و باید بر روی گروه‌هایی مانند زوج‌ هایی که فرزند می‌خواهند اما بعلت ناباروری این امر محقق نشده یا افرادی که که از نظر روحی و روانی آمادگی فرزندآوری ندارند، بیشتر تمرکز و شرایط مناسبی را برای آنان فراهم کنیم.
وی افزود: در این راستا علاوه بر تجهیز مراکز ناباروری، حمایت و کاهش هزینه های باروری برای زوج های نابارور از جمله برنامه های این وزارتخانه است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه بحث رشد جمعیت یک دغدغه جدی و ملی است، یادآور شد: برای رفع این دغدغه باید برنامه محور حرکت کرد و از ظرفیت‌های بین بخشی و هم افزایی بخش‌های مختلف بهره مند شد.
به گفته نمکی این شرایط شامل تسهیلات ویژه و درمان رایگان برای زوج هایی دارای مشکل است که مایل به بچه دار شدن هستند.
وی با بیان اینکه مراکز ناباروری در ایلام باید تقویت شوند، گفت: این مرکز در ایلام به خوبی می‌تواند خدمات تخصصی نازایی را به مردم استان ارائه دهد و یک فلوشیپ نازایی نیز به آن اختصاص داده خواهد شد.
دکتر نمکی تصریح کرد: موضوع رشد منفی جمعیت نگرانی جدی برای کشور است و با دستور مقام معظم رهبری این موضوع بشدت پیگیری می شود و امیدواریم بتوانیم آینده مملکت را با ساختار جمعیتی مناسبتری تحویل نسل های بعدی دهیم.
به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری 2 روزه به ایلام (16 و 17 فروردین ماه) از مناطق سیل زده بازدید و چند پروژه حوزه درمان را افتتاح کرد.
7180/6034
کد N2132380

وبگردی