آفتاب
رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان؛

نخستین گام آزاد و فرنگی‌کاران مدعی برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰

نخستین گام آزاد و فرنگی‌کاران مدعی برای رسیدن به المپیک ۲۰۲۰

کشتی گیران مدعی دنیا در نخستین گام در شهر نورسلطان قزاقستان سهمیه حضور در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو را کسب می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پنج کشتی گیر برتر هر وزن (مجموعاً شش نفر) در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۱۹ میلادی که در شهر نورسلطان کشور قزاقستان برگزار می‌شود، مجوز حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را بدست می‌آورند و در مجموع ۱۰۸ نفر (در شش وزن المپیکی) در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان در گام اول سهمیه این رویداد مهم را کسب می‌کنند.

همچنین اتحادیه جهانی کشتی ۵ مسابقه گزینشی دیگر را نیز برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ که ۴۵۳ روز دیگر در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار می‌شود در نظر گرفته است که شامل یک رقابت در هر قاره (رقابت‌های گزینشی قاره آسیا روزهای ۸ تا ۱۰ فروردین ماه سال ۹۹ در یکی از شهرهای "شیء آن" چین، اولان باتور مغولستان یا پیونگ چانگ کره جنوبی) و رقابت‌های رقابت‌های گزینشی جهانی روزهای ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۹ در شهر صوفیه پایتخت کشور بلغارستان می‌باشد.

با توجه به اعلام اتحادیه جهانی در هر وزن ۱۶ کشتی گیر مجوز حضور در بازی‌های المپیک را دارند که این نفرات از بین کشتی گیران برتر رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان و پنج مسابقه گزینشی فوق انتخاب خواهند شد. مسابقات گزینشی جهانی نسبت به المپیک ریو یک مرحله کمتر شده است.

رقابت‌های کشتی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن روزهای ۱۲ تا ۱۸ مردادماه سال ۹۹ برگزار خواهد شد.

کد N2132348

وبگردی