آفتاب
مدیرعامل شرکت مترو تهران اظهار امیدواری کرد؛

بهره برداری از ۱۵ کیلومتر مترو خط ۶ تا پایان سال جاری

بهره برداری از ۱۵ کیلومتر مترو خط ۶ تا پایان سال جاری

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت: امیدواریم تا پایان سال جاری ۱۵ کیلومتر دیگر از خط ۶ مترو را با ۶ ایستگاه به بهره‌برداری برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی امام در مراسم افتتاح همزمان ۳ پروژه شهر تهران (بهره‌برداری از بخش جنوبی خط ۶ مترو، جنگل‌کاری ۱۲۵۰ هکتار دامنه جنوبی البرز و ۳۲۴ واحد مسکن امید که صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران و پیروز حناچی شهردار تهران و جمعی از مدیران و معاونین شهرداری تهران برگزار شد اظهار داشت: خط ۶ مترو به طول ۳۲ کیلومتر از دولت آباد تا منطقه سولقان در منطقه شمالی وصل می‌شود که این خط دارای ۲۷ ایستگاه است.

وی افزود: امروز با حضور رئیس جمهور بخش جنوبی خط ۶ مترو تهران به طول ۹ کیلومتر و با ۳ ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا به بهره‌برداری رسید و امیدواریم تا پایان سال جاری ۱۵ کیلومتر دیگر از خط ۶ مترو را با ۶ ایستگاه به بهره‌برداری برسانیم.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن تهران و حومه (مترو) تصریح کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که در سال‌های اخیر با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و همچنین رئیس جمهور از تولیدات داخلی، مجموعه مترو توانسته اقدامات خوبی را در این بخش انجام بدهد و در بخش ساختمانی مترو در دهه‌های گذشته در صنعت مترو اتفاقات خوبی رخ داده است. مصالح ساختمانی که در مترو استفاده می‌شود از تولیدات داخلی است و تجهیزاتی نیز که در خط ۶ مورد استفاده قرار گرفته است، عمدتاً از تولیدات داخلی است.

وی ادامه داد: این کار در راستای حمایت از تولیدات داخلی بوده است و شرکت مترو تهران توانسته است در این بخش گام‌های خوبی را بردارد به طوری که به عنوان نمونه سیگنالینگ و تهویه هوا در خط ۶ مترو توسط پیمانکاران داخلی ساخته شده است.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن تهران و حومه ادامه داد: موضوع دیگری که در خط ۶ مترو مورد ارزیابی قرار گرفته آنالیز و عبور قطار از زیر ساختمان‌ها و بافت مسکونی است که برنامه‌ریزی شده که کمترین آسیب به این بناها وارد شود. ضمن اینکه با عبور ادامه خط ۶ مترو تهران از زیر بیمارستان شریعتی تمهیداتی نیز در نظر گرفته شده است که کمترین ارتشاعات وجود داشته باشد.

امام در پایان با تاکید بر اینکه ایمنی و تمام اقدامات و تمهیدات برای راه‌اندازی خط ۶ مترو براساس استانداردها مورد توجه قرار گرفته است، گفت: ایمنی به عنوان اولویت مجموعه مدیریت شهری است و شرکت مترو این قول را می‌دهد که تمام موارد در بخش ایمنی در این خط رعایت شده است.

کد N2132142

وبگردی