آفتاب
حناچی خبرداد:

تلاش شهرداری تهران برای افزایش سهم استفاده از مترو به 50درصد

تلاش شهرداری تهران برای افزایش سهم استفاده از مترو به 50درصد

تهران- ایرنا- «پیروز حناچی» شهردار تهران گفت: تلاش می کنیم سهم مترو را در حمل و نقل عمومی از 15 به 50 درصد برسانیم.

به گزارش خبرنگار ایرن،ا وی روز یکشنبه در مراسم افتتاح همزمان سه پروژه شهری پایتخت باحضور رئیس جمهوری افزود: به طور طبیعی توسعه مترو، محورهای پیاده و نیز تغییر شیوه زندگی در شهر تهران از موضوعاتی است که بسیار بر حل مشکلات موجود تاثیرگذار است.
به گفته وی، این برنامه ها و توسعه مترو از برنامه هایی به شمار می رود که راهی جز اجرای آنها نیست.
وی ادامه داد: اینک حدود 300 کیلومتر زیرساخت و خطوط احداث شده مترو داریم که علاوه بر توسعه خطوط موجود باید میزان بهره وری آنها نیز افزایش یابد.
حناچی به هدف مشترک شهرداری و شورای شهر تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی اشاره و بیان کرد: رساندن 2 میلیون سفر روزانه به هفت میلیون سفر نیازمند تجهیز مترو است که اینک زیرساخت ها بهره برداری آن وجود دارد.

**کاهش 20 درصدی آلودگی هوا
شهردار تهران همچنین با بیان اینکه آلودگی هوا در سال گذشته 20 درصد کاهش یافت گفت: بخشی از این کاهش آلودگی هوا ناشی از شرایط جوی بود اما جدیت در کنترل آلایندگی خوروهای سبک و سنگین و نیز تجهیز دوربین های کنترل به معاینه فنی هم بر این موضوع بسیار تاثیرگذار بوده است.
وی افزود: جدیت پلیس راهور و همکاران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز بر کاهش آلودگی هوا موثر بود.
حناچی اظهارداشت: سازمان ملل سال 96 کارمندان رسمی خود را (به علت آلودگی هوا) 15 روز به صورت اجباری تعطیل کرد اما امسال هیچ تعطیلی اعلام نکرد.

**جلو سیل را گرفتیم
شهردار تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اقدامات این نهاد برای مقابله با سیل گفت: امسال علاوه بر ایجاد نشاط برای شهروندان طی نوروز از آمادگی لازم برای سیل نیز برخوردار بودیم.
وی افزود: 500 کیلومتر شبکه جمع آوری آب های سطحی در تهران داریم که بسیاری از آنها دیده نمی شود؛ بنابراین با لایروبی و آماده نگه داشتن آنها اجازه ندادیم دبی شدید بارندگی مشکل ساز شود.
حناچی بیان کرد: سال 92 را به یاد داریم که با بارشی کمتر از بارش امسال یکی از شبکه های اصلی تهران را از دست دادیم اما در بارندگی اخیر با چنین مشکلی مواجه نشدیم.

**ضرورت حل مشکل تمرکز
شهردار تهران در ادامه یکی از مشکلات پایتخت تمرکز خواند و اظهارداشت: این مشکل را شهرداری به تنهایی نمی تواند برطرف کند بلکه مشکلی حاکمیتی است و این مساله تمرکز باید به صورت تعادل منطقه ای در کل کشور توزیع شود.
به گفته وی این موضوع با ظرفیت و توانایی هیات وزیران باید انجام شود.

**تلاش برای توسعه فضای سبز
حناچی با اشاره به افتتاح بخشی از کمربندسبز تهران که امروز انجام گرفت خاطرنشان کرد: گفت: افتتاح یک هزار و 250 هکتار فضای سبز از راه های کنترل کلانشهرهاست.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب سال 93 ابلاغ کردند جهت گیری شورای شهر و شهرداری تهران حفظ باغات و توسعه فضای سبز تهران است؛ما ضوابط بازبینی شده باغات را در دستور کار قرار دادیم و با ایجاد مزیت در تلاشیم تا مردم نه تنها باغات خود را از بین نبرند بلکه برای حفظ باغات آنان کمک کنیم که در این زمینه توسعه فضای سبز هم شکل بگیرد.
وی گفت: در این زمینه همکاری های لازم با چند نهاد انجام شده که امیدواریم مجموع این فعالیت ها در کیفیت زندگی مردم تهران تاثیرگذار باشد.
به گزارش ایرنا، بخش جنوبی مترو خط 6، بخشی از کمربندسبز و نیز نخستین بخش پروژه مسکن امید در شهر تهران امروز با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد.
تهرام/3001/ 9206/ 1008
کد N2132087

وبگردی