آفتاب

برخی سیل‌زدگان منازلشان را تخلیه نمی‌کنند/ سدهای کرخه و دز در وضعیت مطلوب قرار دارند/ مردم به شایعات توجه نکنند

برخی سیل‌زدگان منازلشان را تخلیه نمی‌کنند/ سدهای کرخه و دز در وضعیت مطلوب قرار دارند/ مردم به شایعات توجه نکنند

استاندار خوزستان تاکید کرد: سدهای این استان در وضعیت مطلوب قرار دارند و مردم به شایعات توجه نکنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، غلامرضا شریعتی درباره آخرین وضعیت استان خوزستان و شرایط اضطرار این استان در برابر سیلاب گفت: سد کرخه همچنان خروجی‌اش بیش از ۳ هزار متر مکعب بر ثانیه است، گاهی کاهش پیدا می‌کند و موجب خوشحالی می‌شود اما متاسفانه افزایش پیدا می‌کند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: این افزایش‌ها به دلیل بارش‌های بالادستی است که امیدواریم بودیم به زیر۳ هزار متر مکعب کاهش پیدا کند اما با وجود کارشناسی، خروجی‌ها تا ۲۵۰۰ کمتر نیامد.

وی درباره تخریب روستاها و شهرهای استان خوزستان گفت: روستایی‌های زیادی تخریب شدند شهرهای زیادی در معرض خطر هستند، سعی کردیم سیلاب را در دشت‌ها رها کرده و از ورود آب کرخه به شهرها جلوگیری کنیم. 

شریعتی ادامه داد: زنان، سالمندان و خردسالان از شهرها خارج شده‌اند. دستگاه‌های دولتی، نیروهای مسلح و بسیج مردمی در حال تلاش هستند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: خروجی و شاخه‌های کرخه و نیسان در خشکسالی مورد تعرض قرار گرفته بود، در تلاش هستیم با جدیت و برنامه‌ریزی خروجی این سدها را مدیریت کنیم تا آب به شهرها نرسد.

وی درباره مشکل جاده اهواز و اندیمشک بیان کرد: مشکلاتی در این جاده به وجود آمده است که توانستیم آن را مرتفع کنیم.  

استاندار خوزستان درخصوص حضور افراد در مناطق در معرض سیلاب گفت: اکثرا تخلیه شدند اما متاسفانه هنوز افراد زیادی هم هستند و منازلشان را تخلیه نمی‌کنند، روستاهایی هستند که  زنان و بچه‌ها را فرستادند اما یکی دو روستا زنان و کودکان خود را نگه داشتند که امدا رسانی به آن‌ها در حال انجام است.

وی تاکید کرد: سد دز و کرخه در وضعیت مطلوب قرار دارد و مردم به شایعات توجه نکنند.

کد N2131934

وبگردی