آفتاب
در گفتگو با مهر عنوان شد؛

خط ۶ متروی تهران هم کامل بهره برداری نمی شود/ لیست نواقص

خط ۶ متروی تهران هم کامل بهره برداری نمی شود/ لیست نواقص

بخش جنوبی خط ۶ مترو فردا درحالی با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود که این خط نیز از ایمنی لازم برخوردار نیست.

محمدعلی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بهره برداری از بخش جنوبی خط ۶ مترو گفت: فاز جنوبی خط ۶ مترو تهران به طول ۹ کیلومتر و ۸ ایستگاه است که روز یکشنبه ۹ کیلومتر مسیر با ۳ ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا افتتاح خواهد شد. از ۷ هواکش میان تونلی که در این مسیر ۹ کیلومتری وجود دارد فقط یک هواکش حدفاصل ایستگاه‌های میدان خراسان و خیابان منصور در روز یکشنبه راه اندازی خواهد شد و ۶ هواکش مابقی به علت نبود تجهیزات آماده نخواهند شد.

وی ادامه داد: پست برق بخش جنوبی خط ۶ هم به علت آماده نبودن تجهیزات مربوطه در مدار قرار نخواهد گرفت و به ناچار از برق خط ۴ استفاده خواهد شد لذا امکان بهره برداری به صورت کامل وجود نخواهد داشت و سرفاصله قطارها بالای ۳۰ دقیقه خواهد بود.

کرونی تاکید کرد: در هر ایستگاه که مورد بهره برداری قرار می‌گیرد می‌بایست سه هواساز مربوط به سکوی مسافرین، نیم تونل شمالی و نیم تونل جنوبی جهت دمش هوا بیرون به داخل ایستگاه راه اندازی شود که در ۳ ایستگاه مورد اشاره که قرار است روز یکشنبه افتتاح شود متأسفانه به صورت کامل نصب نشده که عملاً کارایی لازم را نخواهد داشت.

به گفته دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، سیستم اطفا حریق نیز در این بخش نصب و راه اندازی نشده است.

کد N2131890

وبگردی