آفتاب

ایران گنجینه امپراتوری پارس را در اسپانیا به نمایش می‌ گذارد

ایران گنجینه امپراتوری پارس را در اسپانیا به نمایش می‌ گذارد

مادرید - ایرنا - خبرگزاری اروپاپرس نوشت: ایران، گنجینه امپراتوری پارس را در نمایشگاه بین المللی گردشگری و اوقات فراغت شهر باراکالدو در ایالت باسک اسپانیا به نمایش خواهد گذاشت.

به گزارش روز شنبه ایرنا، مرکز نمایشگاه بیلبائو (BEC)، ضمن اشاره به اینکه اکسپو تعطیلات بین روزهای 10تا 12مه(21 تا 23 اردیبهشت )، برگزار خواهدشد، خاطرنشان ساخت: سیاست گردشگری دولت ایران بر این مبناست که در 8 سال، شمار گردشگران خارجی‌ که از این کشور دیدن می‌ کنند را چهار برابر کرده و به 20 میلیون نفر در سال برساند.به همین دلیل، مقامات ایرانی حضور خود در نمایشگاه ها و کنگره ها را افزایش داده و اکنون در نمایشگاه اسپانیا شرکت خواهند کرد.
مرکز نمایشگاه بیلبائو از سوی دیگر با اشاره به اینکه ایران باستان، بقایای فرهنگ خود را از نفوذ دیگر تمدن ها حفظ کرده ، ادامه داد :بدین صورت ، میراث تاریخی، فرهنگی‌ و هنری ایران در این دوره اکسپو حضور خواهد داشت و یکی‌ از اصلی ترین جاذبه های این نمایشگاه بین المللی خواهد بود.
به گفته این مرکز، پیشنهاد گردشگری ایران، شامل سفر به شهرهایی نظیر اصفهان با میدان نقش جهانش که دومین میدان بزرگ جهان قلمداد می‌ شود، شیراز شهری که حافظ وسعدی دو شاعر مهم کشور در آنجا دفن هستند، تخت جمیشید پایتخت پیشین ایران باگنجینه های باستان شناسی‌ دیدنی‌ و جذابش، تهران پایتخت کنونی با بیش از 8.8 میلیون نفر جمعیت، انواع موزه ها ، بازارها و مسیرهای پیاده روی اطراف کوه توچال می‌ باشند.
بک تصریح کرد:در مورد ورزش، ایران امکان پیک نیک و پیاده روی با راهنما در کوههای مختلف را ارائه می‌ دهد که مشهورترین آن ، کوه زاگرس است که پناهگاه یکی‌ از بزرگترین جمعیت عشایری در جهان می‌ باشد .
اروپام *5*491**1590
کد N2131540

وبگردی