آفتاب
میرابیان در گفتگو با مهر:

اقدامات خصمانه سعودی تاثیری در سیاست‌های اصولی ایران ندارد

اقدامات خصمانه سعودی تاثیری در سیاست‌های اصولی ایران ندارد

کارشناس مسائل منطقه گفت: اقدامات خصمانه از جانب سعودی در تداوم سیاست های اصولی ایران تاثیری نخواهد گذاشت و ما آنچه که به عنوان راهبرد خود در منطقه اجرا می کردیم را ادامه خواهیم داد.

رضا میرابیان کارشناس مسائل منطقه در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص فرمایشات رهبر انقلاب در مورد رژیم آل سعود، اظهار داشت: ما در شرایطی قرار داریم که دولت آمریکا تمام توان خود را در فشار حداکثری نسبت به ایران گذاشته و در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی تحریم‌های ظالمانه ای را علیه ایران به کار بسته است.

وی گفت: در چنین وضعیتی، ما شاهد این هستیم که برخی کشورهای همسایه و مسلمان، مشخصاً عربستان سعودی در اعمال فشارهای آمریکا علیه ایران، واشنگتن را همراهی می‌کنند.

میرابیان افزود: طبیعتاً این توقع از کشوری مسلمان و همسایه نمی‌رود که در مسیر مخالفت با ایران و اجرای سیاست‌های خصمانه علیه ما، آمریکا را همراهی کند. حداقل توقع این است که آنها نسبت به این مساله موضعی بی‌طرفانه اتخاذ کنند که این کار را هم نمی‌کنند.

این کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: علی رغم توقعاتی که هست، به وضوح شاهد همراهی و همدستی سعودی‌ها با رژیم صهیونیستی و آمریکا هستیم و قطعاً این سیاست نه از باب همسایگی و نه از باب مسلمانی، مسیر درستی نخواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عربستان هم مسلمانی و هم شرایط همسایگی را زیر پا گذاشته است اما آنچه که مسلم است، این قبیل اقدامات خصمانه از جانب سعودی در تداوم سیاست‌های مستقلانه و اصولی جمهوری اسلامی ایران تأثیری نخواهد گذاشت و ما آنچه که به عنوان راهبرد خود در منطقه و در ارتباط با کشورهای همسایه اجرا می‌کردیم را دنبال خواهیم کرد.

کد N2130954

وبگردی