آفتاب

قدردانی شهروندان ایلامی از تصمیم وزیر راه و شهرسازی

قدردانی شهروندان ایلامی از تصمیم وزیر راه و شهرسازی

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان ایلام دستور احداث پل موقت به جای پل قدیم ماژین و ایجاد راه ارتباطی برای تسهیل تردد مردم را صادر کرد و این اقدام وی مورد استقبال و تشکر مردم قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی از مناطق سیل‌زده استان ایلام که صبح امروز جمعه به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده به استان ایلام سفر کرده بود در بدو ورود به استان مورد استقبال مقامات استانی قرار گرفت.
در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی به همراه قاسم سلیمانی استاندار ایلام، نمایندگان استان در مجلس شوری اسلامی و علی اصغر کاظمی مدیرکل راه و شهرسازی استان از پل قدیم ماژین (وحدت آباد) صورت گرفت، مقرر شد در کمترین زمان ممکن نسبت به احداث پل موقت و ایجاد راه ارتباطی اقدام شود که این تصمیم با استقبال گرم مردم و تشکر از وزیر راه و شهرسازی همراه شد.
در پی بارش های اخیر و جاری شدن سیلاب ها، به 810 کیلومتر از راه‌های استان خساراتی از قبیل نشست های موضعی، رانش، آب بردگی و آسیب‌های جسم راه، وارد آمد که 27 دستگاه پل تخریب و به 750 دستگاه پل آسیب‌های جدی وارد شد که میزان خسارت اولیه بیش از یک هزار میلیارد ریال برآورد شده است. از این رو محمد اسلامی به دستور رییس جمهوری برای سرکشی و ارزیابی خسارات ناشی از سیل به استان ایلام سفر کرده است.
طبق برنامه ریزی‌های انجام شده جهت تسریع در رفع خرابی‌های ناشی از سیل با هماهنگی مدیران راهداری و راه و شهرسازی، ماشین‌آلات راهداری و راه و شهرسازی که در روزهای گذشته در محور مهتابی- گرزلنگر مستقر شدند ارتباط و دسترسی به بخش ماژین را برقرار و پس از آن جاده منتهی به پل جدید ماژین را ترمیم کنند. (سازه پل جدید ماژین سالم است)
با توجه به تخریب پل خرپایی گاومیشان و قطع ارتباط دره شهر به پلدختر از آن، مطالعات احداث پل جدید گاومیشان در حال انجام است که احداث پل با جانمایی جدید و بالاتر از پل قبلی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان به زودی به مناقصه گذاشته می‌شود، تا زمان احداث پل و بهره‌برداری از آن، ارتباط از طریق محور فرعی تلخاب به رومشگان صورت می گیرد و راهداری برخی نیازمندی های ایمنی این محور شامل خط کشی و کسری علائم و ایمن سازی پرتگاه ها را انجام می دهد.
اصلاح موقعیت لرزه و رانشی بعد از تونل کربلا به سه راهی ماربره در قالب پروژه چهارخطه مهران توسط اداره کل راه و شهرسازی انجام می شود و بازسازی وضع موجود و برقراری ارتباط در این محدوده توسط راهداری طی روزهای آتی انجام خواهد شد و تا اصلاح آن، ارتباط از طریق جاده قدیم ماربره صورت خواهد گرفت.
اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام نیز اقدامات ریزش‌برداری و رفع نشست‌های موضعی و ترمیم آب شستگی‌ها را انجام داده است.
سیام**3050** 1055
کد N2130510

وبگردی