آفتاب
خطیب نماز جمعه تهران :

رمز تولد و تداوم انقلاب اسلامی حضور مردم در عرصه است

رمز تولد و تداوم انقلاب اسلامی حضور مردم در عرصه است

تهران- ایرنا- خطیب نماز جمعه تهران گفت: رمز تولد و تداوم انقلاب اسلامی و بالندگی آن در حضور مردم در عرصه های مختلف تعریف و تبیین می‌شود زیرا مردم هستند که انقلاب را به پویایی می‌رسانند و راه را برای خلق قدرت هموار می سازند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «سید محمدحسن ابوترابی‌فرد» در خطبه اول این هفته نماز جمعه تهران با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب یکی از عوامل ماندگاری یک مکتب و انقلاب را که بدون آن حتی رهبری صالح نمی‌تواند راه را برای تداوم حیات سیاسی یک نظریه پایدار مبتنی بر دانش و علم و معرفت هموار کند، مشارکت آحاد جامعه دانست.
خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: این ملت‌ها هستند که راه برای نقش‌آفرینی انبیا و زمینه را برای حضور رهبران صالح هموار می‌کنند و همانا بی‌اعتنایی آنها به مسئولیت خود راه را برای حکومت طاغوت فراهم می‌سازد و البته ده‌ها آیه و روایت نیز براین رسالت کلیدی تاکید کرده است.
ابوترابی فرد یادآور شد: انقلاب اسلامی بر اصول خود پایدار مانده و همواره پایدار و با نشاط است و هر روز برای قدرت‌های استکباری سنگر جدیدی را فتح می‌کند به گونه‌ای که امروز با تمام ظرفیت در مرز رژیم صهیونیسنیتی حضور دارد.
وی اضافه کرد: امروز اندیشه ناب اسلام و بازگشت به هویت دینی و اسلامی و حاکمیت ملت‌های مسلمان بر سرنوشت خود، کشورهای اسلامی را از سیطره استکبار خارج کرده است و این اقتدار برآمده از اسلام و بازگشت به هویت دینی ملت مسلمان عراق است که راه را برای حضور نمایندگان واقعی آنان در اریکه قدرت سیاسی و مرجعیت دینی هموار کرده است و این حضور ارزشمند اسلام ناب است که رئیس جمهوری آمریکا با وجود هفت تریلیون هزینه، محرمانه و شبانه برای سرکشی به نیروهایش در عراق حاضر شده و شبانه هم می گریزد‌.
خطیب نماز جمعه تهران به بخش هایی از بیانیه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این فراز از بیانیه سکاندار هوشمند انقلاب اسلامی که فرمودند «در میان ملت‌های به پاخاسته و انقلاب‌کرده کمتر دیده شده توانسته باشند آرمان‌‎های انقلابی را حفظ کرده باشند و بر اصول و مبانی خود پایدار بمانند» یکی از مهمترین و کلیدی‌ترین عوامل رشد و بالندگی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.
وی تصریح کرد: در واکاوی و تحلیل مبانی این جمله رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب باید گفت که قدرت، ثمره پیوند سه مقوله مهم و نایاب است اول مکتب و نظریه ای که از پشتوانه علمی، منطقی، معرفتی و ایمانی برخوردار باشد.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه انقلاب، حرکت، نظریه و مکتبی بالنده و پایدار است که عقبه عقلانی و علمی، پشتوانه معرفتی تکیه‌گاه او باشد، ادامه داد: انقلاب اسلامی جوشیده از آموزه‌های وحیانی و برآمده از آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) است، آموزه‌های مبتنی بر علم حیات اقتصادی، سیاسی و مکتبی که با آیه کریمه «اقرا باسم ربک الذی خلق» آغاز شده است یعنی این امت اسلام و جامعه بشری در این روز پیامبری مبعوث شده و شخصیتی برای هدایت بشر قیام کرده که سلاحش قلم است و در پرتو قلم که خالق علم و آفرینده دانش است، حرکت الهی خود را آغاز کرده است.
ابوترابی فرد در ادامه به آیاتی از سوره یوسف (ع) اشاره کرد و آن حضرت را نمونه ای از تربیت دینی، خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی دانست و خطاب به جوانان گفت: سخنان الهام بخش و اقتدارآفرین رهبر معظم انقلاب در ضرورت نگاه ویژه به خویشتن در گام دوم انقلاب، خلاصه همه آموزه‌های وحیانی است.
به گفته وی تمام انبیا برای تربیت انسان آمده‌اند از این رو هر کس باید دغدغه اصلاح خود را داشته باشد اگر اینگونه باشیم، به وظایف فردی و مسئولیت‌های خانوادگی و اجتماعی توجه می‌کنیم در غیر این صورت تمامی مسئولیت‌ها به فراموشی سپرده می‌شود.
خطیب نماز جمعه تهران با بیان این نکته که قرآن کریم به تبیین شخصیت حضرت یوسف (ع) اشاره کرده و او را یک انسان صالح و آراسته به علم و کمال معرفی می کند، عنوان کرد: یوسف (ع) نمونه بارز ترک گناه است زیرا با وجود سختی‌های بسیار حتی یک بار هم برادرانش را نفرین نکرد البته قرآن کریم در ادامه سوره یوسف (ع) به انسان‌ها بشارت می‌دهد که این نعمت صرفا به آن بنده صالح اختصاص ندارد بلکه به همه نیکوکاران این پاسخ و پاداش داده خواهد.
ابوترابی فرد نمونه و مصداق بارز نیکوکاری را در شرایط کنونی خدمت به برادران و خواهران سیل‌زده در نقاط مختلف کشور دانست و گفت: حضور در عرصه تولید نمونه دیگری از نیکوکاری است زیرا خودسازی راه را برای جامعه‌پردازی هموار می‌کند.
وی پشتوانه معرفتی انقلاب اسلامی را مبانی دینی برشمرد و تاکید کرد: دومین عامل خلق قدرت ماندگاری یک مکتب رهبری صالح است چرا که اگر مکتب و اندیشه‌ای از بالاترین غنای معرفتی و علمی برخوردار باشد اما با رهبری یک انسان متعهد به علم و مومن به مبانی و اصول آن مکتب مدیریت نشود از صراط مستقیم منحرف می‌شود.
خطیب نماز جمعه تهران یادآور شد: توصیه‌های انبیا و مکاتب اسلامی بر ضرورت امامت، پیشوایی و مدیریت پیامبران و امامان معصوم و در دوران غیبت، فقهای صالح، هوشمند و مدیران آراسته به علم و عدالت برای تداوم مکتب و نظریه سیاسی اسلام است.
ابوترابی فرد اضافه کرد: حضرت علی (ع) در این باره می‌فرماید «حکومت مدیریت سیاسی و رهبری و زعامت جامعه در سایه حضور امام عادل معنا پیدا می‌کند».
علمی**1883** 1055
کد N2130393

وبگردی