آفتاب
رییس مجمع عالی جهادگران کشور:

11 هزار گروه جهادی مشغول امدادرسانی در مناطق سیل زده هستند

11 هزار گروه جهادی مشغول امدادرسانی در مناطق سیل زده هستند

تهران- ایرنا- رییس مجمع عالی جهادگران کشور با اشاره به حضور جهادگران در مناطق سیل زده گفت: 11 هزار گروه جهادی مشغول امداد و خدمت رسانی به مردم در مناطق سیل زده هستند.

به گزارش ایرنا از بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معصومه پاشایی افزود: از نخستین ساعات شروع سیلاب،جهادگران در کنار سایر ارگان ها برای کمک رسانی وارد عرصه شدند و در تلاش برای نجات جان هموطنان، حفاظت از اموال مردم، اسکان آسیب دیدگان، عملیات تخلیه آب، لایروبی منازل، ساخت سیل بند و بازسازی راه های مواصلاتی و... مشارکت کردند.
وی تاکید کرد: جهادگران هم اکنون هم در مناطق سیل زده با بیش از ٣٠ آشپزخانه درحال پخت غذای گرم برای مردم و رفع سایر نیازمندی های اولیه آنان هستند و به محض فروکش کردن بحران ساخت و ساز خرابی ها را آغاز خواهند کرد.
رییس مجمع عالی جهادگران کشور گفت: به مردم اطمینان می دهم تا اوضاع به حالت عادی برنگردد، جهادگران در کنار آنان خواهند ماند.
پاشایی با اشاره به نیازمندی های مناطق سیل زده گفت: از مردم عزیزمان خواهش می کنیم کمکهای خود را به گروه های جهادی مستقر در پایگاههای بسیج و مساجد محله خود تحویل بدهند.
وی گفت: اولویت در این مرحله با مواد غذایی خشک (مثل برنج و حبوبات و روغن و کنسرو و...)و اثاثیه منزل مانند فرش، موکت، وسایل گرمایشی، لوازم آشپزخانه و در کل وسایل اولیه زندگی است؛ چرا که مردم موقع بازگشت به خانه های خود قطعا اثاثیه به درد بخوری برای شروع زندگی دوباره ندارند و آب همه چیز را تخریب کرده است؛ لذا تقاضا می شود مردم حتی الامکان اجناس نو و قابل استفاده اهداء کنند.
رییس مجمع عالی جهادگران کشور با اشاره به این که جهادگران غیر سیاسی ترین و مردمی ترین و از لحاظ میانگین سنی اعضاء، جوانترین تشکیلات مردم نهاد کشور هستند، تصریح کرد: اولویت جهادگران همیشه مردم بوده و خواهد بود.
پاشایی ادامه داد: خداوند درهای رحمتش را به روی سرزمین عزیزمان گشوده، ولی سالها خشکسالی باعث شده که ما آمادگی مدیریت ورود نزولات آسمانی را نداشته باشیم. به هر حال زمان، زمان شکرگزاری و کار و تلاش و کنار هم بودن و کنار هم ماندن است؛ چرا که بعد از این بحران، روزهای زیبای پر آبی و سرسبزی و شکوفایی در راه هست.
وی همچنین با انتقاد از برخی سیاه نمایی ها به خصوص در فضای مجازی گفت: نباید اجازه دهیم یک سری افراد معاند مردم و کشور عزیزمان، در خانه های گرم و نرمشان نشسته و به جای کمک به برون رفت از این شرایط، بازی های سیاسی و اختلاف افکنی میان نیروهای درگیر در صحنه به راه بیندازند. بر خلاف تصور همین معاندان این مجموعه به عنوان بزرگترین تشکل دارای ساختار مردمی و میدانی، در کنار نیروهای دولتی و سپاه و ارتش در بطن کار در تمام استانها بدون حاشیه مشغول کمک رسانی به مردم است.
رییس مجمع عالی جهادگران کشور گفت: به عنوان نماینده جهادگران که آستین بالا زده و در همه مشکلات در کنار مردم هستند، صمیمانه و در کمال تواضع از تمام هنرمندان محترم هم تقاضا می کنم، مانند همیشه امید آفرینی کنند.
پاشایی تصریح کرد: به عنوان یک پزشک و از منظر تخصصی می گویم حتی به لحاظ علمی و روانشناسی و پزشکی اقدام برخی افراد که امید را از جامعه می گیرند، باعث به خطر افتادن امنیت روانی کل جامعه می شود. این دسته افراد که به سیاه نمایی می پردازند و از به تصویر کشیدن لحظات ناب جان فشانی جوانان این سرزمین که نشان از زنده بودن مهربانی دارد، خودداری می کنند؛ باید بدانند که در حقیقت در حال تخریب زیر ساخت های بهداشت روانی جامعه هستند که قطعا بازسازی این گونه آسیب ها به سالها زمان نیاز دارد.
رییس مجمع عالی جهادگران کشور تاکید کرد: جهادگران خادم مردم و از جنس مردم هستند. این جوانان از تبار شهیدان و بقیه السلف آنان هستند؛ چرا که در این زمانه که همه به دنبال مادیات و رفاه شخصی هستند، آسایش خود را فدای مردم و سرزمین شان کرده اند.
پاشایی با قدردانی از حمایت های همه جانبه مردمی و همدلی وهم زبانی به وجود آمده در سراسر کشور برای کمک رسانی به آسیب دیدگان تصریح کرد: ما بهترین مردم دنیا را داریم؛ شک نکنید و همان طور که حضرت امام (ره) فرمودند به جز یک برهه در صدر اسلام تاریخ واقعا مردمی به فداکاری و ایثارگری ملت شریف ایران به خود ندیده است. ما باید قدر این مردم را بدانیم و قدر این رحمت های الهی را و این بحران های طبیعی را مبنای افزایش همدلی در جامعه قرار دهیم.
سیام**1058**1584
کد N2129878

وبگردی