آفتاب

211 گروه خدمات مشاوره ای به سیل زدگان ارایه می دهند

211 گروه خدمات مشاوره ای به سیل زدگان ارایه می دهند

شهرکرد - ایرنا - معاون توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از اعزام 211 گروه تخصصی حمایت های روانی اجتماعی در قالب تیم های «محب» به مناطق سیل زده کشور برای ارایه خدمات مشاوره ای خبر داد.

مجید رضازاده روز چهارشنبه در نشست ستاد بحران بهزیستی چهارمحال و بختیاری افزود: این گروه ها متشکل از 633 روانشناس، روانپزشک و مشاور مددکار اجتماعی از 28 اسفند 97 برای کمک به سیل زدگان اعزام شدند.
وی ادامه داد: این افراد با حضور در مناطق سیل زده اقدام های عمومی و تخصصی و حمایت های روانی، اجتماعی را برای کاهش آسیب های روانی و اجتماعی به حادثه دیدگان سیل ارایه کردند.
وی اظهار کرد: تیم های محب سازمان بهزیستی در گام نخست در مواقع بلایای طبیعی اقدام به نیاز سنجی عمومی و برنامه ریزی برای مدیریت مطلوب به حادثه دیدگان می کنند.
رضازاده افزود: کارشناسان بهزیستی در این مرحله مشکلات حادثه دیدگان را در قالب خسارت های جانی، مالی، بهداشت و اقتصادی، مشکلات روان شناختی و اجتماعی مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند.
وی گفت: تیم های محب با ارایه حمایت های اجتماعی میزان تاب آوری افراد را افزایش و کودکان و زنان بی سرپرست را شناسایی می کنند.
رضا زاده از برپایی چادرهای مشاوره در مراکز اقامتی حادثه دیدگان خبر داد و افزود: در این چادرها خدمات روان شناسی، روان شناختی، مشاوره و خدمات مداخله ای ارایه می شود.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به بارندگی های سیل آسا در استان گفت: در پی این بارش ها بیش از 110 خانه مددجویان بهزیستی استان تخریب شد.
میرزایی افزود: در این مدت 623 واحد مسکونی مددجویان نیز به دلیل خسارت سیل نیازمند بازسازی است.
وی از اعزام تیم های محب استان در سیل و بارش های اخیر به مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: ارایه خدمات مشاوره ای، اسکان و حمایتی از خدمات این تیم ها است.
به گزارش ایرنا، طرح محب با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی- روانی و توانمندسازی محله ها به اجرا درآمده است.
7360/6021
کد N2129291

وبگردی