آفتاب

تخصیص بودجه کافی برای جبران خسارات آسیب‌دیدگان از سیل

تخصیص بودجه کافی برای جبران خسارات آسیب‌دیدگان از سیل

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تدابیر لازم برای در نظر گرفتن بودجه کافی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی امروز چهارشنبه در سفر به استان لرستان در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های مجلس در کمک‌رسانی سریع‌تر به مناطق  سیل‌زده گفت: یکی از نکات مهمی که در مسئله بارندگی‌های امسال بروز پیدا کرد این بود که در بعضی از بخش‌ها باید امکاناتی برای پیشگیری در نظر گرفت که این خود طیف وسیعی را در برمی‌گیرد. مسئله سدهای لازم برای کنترل آب‌ها، آبخیزداری و امکاناتی که برای لایروبی رودخانه‌ها لازم است، همه موضوعاتی است که در شرایط فعلی باید کاملا جدی گرفته شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارها باید طبقه‌بندی شود. یک بخش کارهای فوری است که در حال حاضر بخش‌های مختلف از استانداران تا فرمانداران، بخش‌های اجرایی و نیروهای مسلح برای کاهش خسارت و نجات مردم در حال انجام آن هستند.

لاریجانی افزود: بخش دیگر کار مربوط است به حل مسائل فوری مردم در شرایط فعلی از قبیل آسیب‌هایی که به منازل مردم وارد آمده، کسب و کارها و کشاورزانی که خسارت دیده‌اند که باید هر چه سریع‌تر این خسارات جبران شود که در این زمینه خوشبختانه در دولت جلسه‌ای تشکیل شد و بودجه‌ای به این موضوع اختصاص خواهیم داد.

رئیس مجلس افزود: در حال حاضر اکثر استان‌های ما درگیر بارش‌ها و سیل هستند اما سطح درگیری‌ها متفاوت است طوری‌که استان لرستان بیشترین آسیب را دیده که باید این خسارات در اولین فرصت جبران شود و این نگرانی و اضطرابی که بین خسارت دیدگان وجود دارد که بودجه‌ای برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود یا با تأخیر پرداخت می‌شود مرتفع شود.

وی در ادامه با تأکید بر دستورات دیروز رهبر انقلاب درباره پیشگری و تدبیر شرایط فعلی اظهار داشت: تدابیر لازم برای در نظر گرفتن بودجه کافی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

لاریجانی در پایان گفت: در اولین جلسه مجلس در این زمینه صحبت خواهد شد و بودجه مورد نیاز در این زمینه تامین خواهد شد. باید به مردم اطمینان داد که افرادی که مسکن، مغازه و کشاورزی خود را از دست داده‌اند با بودجه ای که در نظر گرفته می‌شود مشکلات‌شان مرتفع خواهد شد.

کد N2129288

وبگردی