آفتاب

آغاز ماراتن بسکتبالی ها در مرحله پلی آف لیگ

آغاز ماراتن بسکتبالی ها در مرحله پلی آف لیگ

تهران- ایرنا- مرحله پلی آف لیگ برتر بسکتبال از فردا با چهار مسابقه آغاز می شود و مدعیان به مصاف حریفان خود می روند.

به گزارش ایرنا، هشت تیم اول لیگ برتر بسکتبال به مرحله پلی آف این فصل رسیده اند و حالا برای حضور در نیمه نهایی لیگ رقابت خواهند کرد. مرحله پلی آف از فردا پنجشنبه آغاز می شود و به صورت دو برد از مسابقه خواهد بود که طبق رده بندی تیم ها در مرحله مقدماتی پتروشیمی به مصاف نیروی زمینی می رود، شیمیدر تهران با پگاه تهران رقابت می کند، شهرداری گرگان به مصاف آویژه صنعت مشهد می رود و نفت آبادان و ذوب آهن اصفهان حساس ترین مسابقه این مرحله را خواهند داشت.
پتروشیمی تیم صدرنشین لیگ برتر است که تنها یک شکست در مرحله مقدماتی تجربه کرد و برابر شیمیدر باخت. تیمی که امسال با قهرمانی در باشگاه های آسیا و بدون بازیکن خارجی وارد لیگ برتر شد زیر نظر مهران حاتمی عملکرد خوبی داشت و مدعی اول قهرمانی به حساب می آید. ماهشهری های لیگ در مرحله پلی آف با تیم هشتم رده بندی مسابقات رقابت خواهند کرد اما کار آسانی نخواهد داشت چرا که نیروی زمینی با بازیکنان خوبش را از دست داده بازهم داشته نشان داده تیم دست و پا بسته ای نیست و می تواند برای هر حریفی مشکل ساز شود.
شیمیدر تهران دیگر مدعی این فصل است که لیگ را به خوبی شروع کرده اما هرچقدر تلاش کرد نتوانست صدرنشین شود و حالا به عنوان تیم دوم راهی پلی آف می شود. این تیم باید برابر پگاه تهران بازی کند. شیمیدر که سال قبل را با قهرمانی در غرب آسیا به پایان رساند برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی کار سختی در دربی پایتخت دارد و باید با پگاهی مسابقه بدهد که بازی به بازی وضعیت بهتری پیدا کرده و هم اکنون نیز شرایط خوبی دارد.
شهرداری گرگان تیم سوم مرحله مقدماتی است که در پلی آف با آویژه صنعت بازی خواهد کرد. گرگانی ها بعد از چند فصل پرحاشیه امسال به تیمی خوب و مدعی تبدیل شده اند و با برنامه پیش رفته اند. به تازگی نیز برای تقویت ترکیب خود با یک بازیکن خارجی دیگر نیز قرارداد بسته اند و قطعا با شرایط بهتری این مرحله را شروع می کنند.
دو تیم چهار و پنجم مرحله مقدماتی نیز در پلی آف برابر هم رقابت می کنند. تقابل نفت آبادان و ذوب آهن اصفهان می تواند حساس ترین مسابقه این مرحله باشد. نفتی ها امسال بدون بازیکن خارجی وارد لیگ شده اند و در نهایت به جایگاه چهارم در مرحله مقدماتی بسنده کردند و ذوب آهن نیز که بعد از سال ها به بسکتبال بازگشت پنجم شده است. دو تیم برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی کار بسیار دشواری دارند و باید دید کدام تیم می تواند به جمع چهار تیم برتر لیگ برسد.
برنامه دیدار اول مرحله پلی آف:
پتروشیمی – نیروی زمینی – ماهشهر
شیمیدر – پگاه – تهران
شهرداری گرگان – آویژه صنعت – گرگان
نفت آبادان – ذوب آهن – آبادان
ورزشی*9219*م.ت**1535
کد N2129125

وبگردی