آفتاب

وزیر کشور: با کاهش سطح آب در گمیشان حدود ۱۵۰۰ واحد مسکونی از آبگرفتگی رهایی یافتند

وزیر کشور: با کاهش سطح آب در گمیشان حدود ۱۵۰۰ واحد مسکونی از آبگرفتگی رهایی یافتند

وزیر کشور وضعیت آبگرفتگی در منطقه گمیشان را رو به بهبود توصیف کرد و گفت: از روز گذشته شاهد کاهش سطح آب در این منطقه هستیم و حدود ۱۴۰۰ مسکن روستایی و 200 خانوار شهری از سیلاب نجات پیدا کردند و تلاش برای پاکسازی شهر از سیلاب به طور جدی و شبانه‌روزی ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با اشاره به این که حدود ۵۵۰ هکتار در منطقه دچار سیل‌زدگی شده بود و تاکنون حدود ۲۵۰ هکتار به طور کامل پاکسازی شده است، افزود: در صورت تثبیت شرایط فعلی و عدم بارش‌های سنگین تا چند روز آینده منطقه کاملاً از آب‌گرفتگی خارج می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رحمانی فضلی عملیات امداد رسانی را مطلوب و هماهنگی کامل میان دستگاه‌های امدادرسان را قابل تقدیر توصیف و تصریح کرد: با هماهنگی کامل نیروهای امدادرسان مردمی، دولتی و نظامی، خوشبختانه هیچ مشکل شیوع بیماری عفونی گزارش نشده است. قطعی آب، برق و گاز نیز در این منطقه نداشتیم. توزیع اقلام دارویی، بهداشتی و غذایی به خوبی در حال انجام بوده و جاده بندرترکمن به گمیشان نیز با حداث پل و لوله گذاری بازگشایی شده است و به زودی محور گمیشان به آق قلا نیز بازگشایی خواهد شد.

قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران گفت: مقرر شد تیمی متشکل از نمایندگان فرمانداری، شهرداری، بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط تشکیل شده و به طور مستمر و شبانه‌روزی تمامی واحدهای اماکن مسکونی، دولتی و عمومی را با دقت بررسی کرده و پس از اطمینان از استحکام اجازه مراجعت و فعالیت داده شود.

انتهای پیام

کد N2128748

وبگردی