آفتاب

آماده باش 150 امدادگر هلال احمر قم برای مقابله با سیل احتمالی

آماده باش 150 امدادگر هلال احمر قم برای مقابله با سیل احتمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم گفت: 150 امدادگر و نجاتگر هلال احمر استان قم به منظور مقابله با سیل احتمالی در سطح استان به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش ایسنا منطقه قم، محمد گل فشان  با اعلام این خبر اظهار کرد: به دنبال ادامه بارش‌ها و پیش بینی وقوع سیل احتمالی و طغیان رودخانه های بالا دست استان، 150 امدادگر و نجاتگر جمعیت هلال احمر همراه با تجهیزات کامل به حالت آماده باش درآمدند.

وی با بیان این‌که «با ادامه بارش شدید باران و افزایش سطح آب در روستاهای محدوده نیزار و سلفچگان، احتمال طغیان رودخانه‌ها را چند برابر شده است» افزود: دو تیم ارزیاب به این مناطق اعزام شده‌اند تا ضمن هشدار به مردم برای دور شدن از مسیر رودخانه، شرایط را مورد سنجش و ارزیابی کامل قرار دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان از تقویت تیم های امدادی برای مقابله با سیل احتمالی در سطح استان قم خبر داد و گفت: در بخش کهک و نیزار و همچنین ستاد، تیم های امدادی اضافه و تجهیز شده‌اند تا در صورت بروز سیل احتمالی آماده ارائه خدمات باشند.

گل فشان با تاکید بر آماده باش صد درصدی جمعیت هلال احمر در جعفریه و سلفچگان بیان کرد: 3 تیم تیم عملیاتی نجات در سیلاب نیز با تمام تجهیزات برای مقابله با سیلاب در محل‌های مشخص شده مستقر شدند.

وی عنوان کرد: تیم های عملیاتی هلال احمر و 30 خودرو امدادی و 19 پمپ آبکش به همراه تمام تجهیزات به جهت امدادرسانی در پی وقوع احتمالی سیل در نقاط مختلف استان، تا پایان بارندگی به آماده باش هستند.

وی از عموم مردم درخواست کرد به هشدارهای امدادی توجه کنند و برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارات احتمالی توصیه کرد: مردم با کسب اطلاع از آخرین وضع هوا و مسیر سفر کنند و تا حد امکان از تردد در مناطقی که در مسیر و حاشیه رودخانه است خودداری کنند.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی که از اواخر وقت دیروز در قم آغاز شد، همچنان در تمام نقاط استان ادامه دارد و بر این اساس احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها وجود دارد.

انتهای پیام

کد N2127923

وبگردی