آفتاب

با وجود بارش‌های گسترده وضعیت مناطق بارانی پایدار و باثبات گزارش شده‌ است

با وجود بارش‌های گسترده وضعیت مناطق بارانی پایدار و باثبات گزارش شده‌ است

وزیر کشور با بیان اینکه بارش‌های روز گذشته در برخی مناطق کشور کم‌سابقه بوده است، تاکید کرد: این بارش‌ها باعث طغیان رودخانه‌ها و ایجاد سیلاب و آبگرفتگی در مناطق مسکونی و زارعی شده‌ است که خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به موقع و مطلوب و آگاهی و همکاری مناسب مردم تاکنون گزارش خاصی از آسیب دیدن مردم در اثر سیلاب گزارش نشده است.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی آمادگی نیروهای امدادرسان اعم از دولتی، نظامی و مردمی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: اگر همکاری مردم نبود قطعا در امدادرسانی مشکلات جدی به وجود می‌‌آمد و مردم با درایت و خونسردی کامل نسبت به تخلیه منازل خود و انتقال احشام به محل امن اقدام کردند.

وی ادامه داد: ان‌شاالله پس از فروکش کردن بحران سیلاب نسبت به تامین خسارات وارده به منازل و زمین‌‌های زراعی و دامداری‌‌ها اقدام مناسبی از سوی دولت صورت خواهد گرفت و لازم است هماهنگی میان مردم و امدادگران در روزهای آینده با قوت بیشتری تداوم یابد.

قائم مقام رئیس شورای عالی مدیریت بحران بر ضرورت هوشیاری و حفظ آماده‌‌باش تمامی واحدهای امدادی تا زمان اعلام وضعیت عادی در سراسر کشور تاکید کرد و اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران به طور شبانه‌‌روزی فعال و ضمن ارتباط با تمامی نقاط کشور پاسخگوی نیازهای مناطق سیل‌زده بوده و تمام توان مشغول به هماهنگی و کنترل اوضاع است.

رحمانی فضلی افزود: باید توجه داشت با وجود شرایط پایدار و باثبات در امدادرسانی نباید از حوادث غیرمترقبه و پیش‌‌بینی نشده که ذات هر بحرانی است غافل شد و مراقبت و رصد دقیق تمامی ابعاد حوادث پیشرو با مشورت و همکاری صاحبان تخصص بسیار حیاتی است.

کد N2127724

وبگردی