آفتاب
مدیرکل مدیریت بحران قم:

وضعیت روستاهای در مسیر سیلاب قم در کنترل است

وضعیت روستاهای در مسیر سیلاب قم در کنترل است

قم- ایرنا- مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: با توجه به شدت بارندگی که از روز گذشته در قم آغاز شده است، برخی روستاهای قم که در مسیر سیلاب هستند، وضعیتشان در کنترل است .

محسن اوروجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: اخطارهای لازم به روستاها و محورهای در مسیر رودخانه قمرود صادر شده بود و با توجه به این که اقدامات ایمنی و امدادی صورت گرفته است، جای نگرانی نیست.
وی با اشاره به قطع شدن راه ارتباطی روستاهای ساریه خاتون و دولت آباد نیزار قم بیان کرد: نیروهای امدادی و راهداری در محل حضور دارند و مشکل خاصی به وجود نیامده است.
اوروجی با بیان اینکه سراسر مسیر رودخانه قمرود سیلابی است، ادامه داد: فیلم منتشر شده در فضای مجازی از سیلاب و قطع ارتباط 2 روستای ساریه خاتون و دولت آباد نیزار، در واقع آبراهی است که از مسیر رودخانه قمرود در حال عبور است و به ساکنان اطلاع رسانی شده که از مسیر جایگزین استفاده نمایند.
وی افزود: با توجه به این که بارش ها عصر امروز نیز ادامه دارد، پس از پایان بارش باران، وضعیت این روستاها به حالت عادی درمی آید.
مسیر رودخانه قمرود ازاوائل دهه 80 شمسی برای آمد و شد خودروها و کاهش ترافیک هسته مرکزی قم مهیا شد و در سال های گذشته به صورت بلوار در 2 مسیر در حدود هشت کیلومتر به صورت رفت و برگشت در آمده است. وقوع سیل 11 فروردین سال 1388 در بستر رودخانه قمرود که جان چهار تن را گرفت، باعث شد از آن زمان مسئولان قم نسبت به بارش های شدید باران در منطقه بالادست این شهر و جلوگیری از خطر احتمالی در مسیر رودخانه قمرود حساسیت بیشتری داشته باشند.
روستای ساریه خاتون و دولت آباد در دهستان نیزار بخش سلفچگان قرار دارند؛ سلفچگان از بخش های پنج گانه استان قم و دارای 2 دهستان راهجرد و نیزار و 40 روستاست. فاصله این بخش تا شهر قم 46 کیلومتر است.
بارش باران که از عصر دیروز در قم آغاز شده ، همچنان در برخی مناطق و بخش های قم ادامه دارد.
/2085/ 6133/
کد N2127508

وبگردی