آفتاب

حوادث رانندگی نوروزی سیستان و بلوچستان تاکنون 38 کشته داشت

حوادث رانندگی نوروزی سیستان و بلوچستان تاکنون 38 کشته داشت

زاهدان- ایرنا- رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: 320 فقره تصادف در سیستان و بلوچستان از ابتدای طرح نوروزی تاکنون 38 کشته و 445 مجروح داشت.

دکتر فریبرز راشدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با طرح نوروزی از 25 اسفند پارسال تاکنون پنج هزار و 36 ماموریت جاده ای و شهری توسط نیروهای اورژانس سراسر سیستان و بلوچستان انجام شده است.
وی افزود: نیروهای اورژانس سیستان و بلوچستان در 357 ماموریت شهری 372 بیمار و در 342 ماموریت جاده ای 469 مصدوم را به بیمارستان های زیر پوشش سه دانشگاه این استان منتقل کردند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: همچنین در این مدت سه سورتی پرواز توسط اورژانس هوایی استان انجام شد که 9 مصدوم و 2 زن باردار به مراکز بهداشتی درمانی منتقل شدند.
وی بیان کرد: همزمان با طرح نوروزی 140 پایگاه اورژانس با 200 دستگاه آمبولانس با تجهیزات کامل سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ایرانشهر و زابل با 840 نفر نیرو به ارائه خدمات درمانی به مسافران نوروزی مشغول هستند.
راشدی ارائه خدمات به هزار و 41 نفر در ایستگاههای سلامت را از دیگر فعالیت های نیروهای اورژانس در سیستان و بلوچستان بر شمرد و افزود: 47 هزار و 880 نفر در این مدت به اورژانس بیمارستان های استان مراجعه کردند که 42 هزار و 649 نفر سرپایی و پنج هزار و 231 نفر بستری شدند.
وی با تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان گفت: رعایت سرعت مجاز و خودداری از سبقت غیرمجاز از نکات مهمی است که ایمنی سفر را در جاده ها به ارمغان می آورد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316 **6081
کد N2126254

وبگردی