آفتاب

تلاش برای تاسیس بزرگترین کارخانه تصفیه لیتیوم جهان در استرالیا ادامه دارد

تلاش برای تاسیس بزرگترین کارخانه تصفیه لیتیوم جهان در استرالیا ادامه دارد

تلاش برای تاسیس بزرگترین کارخانه تصفیه لیتیوم در جهان در جنوب پرت استرالیا ادامه دارد و تا به حال یک میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری شده است.

به گزارش آفتاب، تلاش برای تاسیس بزرگترین کارخانه تصفیه لیتیوم در جهان در جنوب پرت استرالیا ادامه دارد و تا به حال یک میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری شده است.
راه اندازی این تصفیه خانه با همکاری شرکت آمریکایی آلبه مارله صورت می گیرد و انتظار می رود بعد از تکمیل این طرح هر سال صدهزار تن هیدروکسید لیتیوم تولید شود.
در حال حاضر استرالیا بزرگترین تولیدکننده لیتیوم در جهان است، اما میزان تولید این ماده در این کشور در سال هم اکنون از 19 هزار تن فراتر نمی رود. بعد از استرالیا، کشورهای شیلی و آرژانتین با تولید حدود 14 و 5.5 تن لیتیوم در سال در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.
تولید این حجم از لیتیوم در استرالیا که تا به امروز بی سابقه است، زمینه را برای تولید گسترده تر باتری های لیتیومی، انواع گریس و سرامیک فراهم خواهد آورد.
تلاش برای تاسیس این تصفیه خانه موجب ایجاد 500 شغل شده و پیش بینی می شود راه اندازی آن به ایجاد 500 شغل دیگر منجر شود. روی آوردن بسیاری از کشورهای جهان به استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، نیاز به باتری های لیتیومی را هم به شدت افزایش داده و از همین رو تلاش های استرالیا برای بهره برداری از تصفیه خانه لیتیوم خبری خوشحال کننده محسوب می شود.
منبع: خبرگزاری فارس 
کد N2126066

وبگردی