آفتاب
با حضور در جمع مردم سیل زده شهرستان سیمرغ؛

رحمانی: تمام توان خود را برای کمک به مردم به کار می گیریم

رحمانی: تمام توان خود را برای کمک به مردم به کار می گیریم

تهران- ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه با تمام توان به مردم کمک می کنیم، گفت: تلاش می کنیم از طریق شرکت های دولتی و خصوصی، اقلام مورد نیاز مردم تهیه شود.

به گزارش جمعه شب ایرنا از شاتا، رضا رحمانی در جمع مردم خسارت دیده از سیل در شهرستان سیمرغ در استان مازندران افزود: در لحظات اول حادثه سیل استان های مازندان و گلستان به همکاران ابلاغ کردم، سریع و با تمام توان به کمک مردم بشتابند. همچنین به استان های دیگر هم فراخوان داده شد و بیشتر استان ها اقلام اهدایی ارسال کردند.
وی ادامه داد: ابعاد حادثه گسترش پیدا کرد و ما هم به کارها قوت بیشتری دادیم. در حوزه خودمان اعم از صنعت، معدن، تجارت و واحدهای تجاری- صنفی آسیب دیدند که این بحث از مشکلات پیش آمده برای مردم جدا است و تلاش می کنیم مشکلات این واحدها را خودمان حل کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در استان های گلستان و مازندران عموم مردم آسیب دیدند. زندگی، محصولات و محل کسب و درآمدشان دچار آسیب شد که در این خصوص از واحدها خواستیم به کمک مردم بیایند.
رحمانی با بیان اینکه لوازمی که برای سیل زدگان تهیه می شود، اغلب اهدایی هستند، گفت: در استان گلستان به دلیل ماندگاری زیاد آب بیشتر درخواست فرش داشتند.
وی با تاکید براینکه تلاش می کنیم توسط شرکت های دولتی و خصوصی اقلام مورد نیاز تهیه شود، افزود: مردم استان مازنداران بیشتر درخواست لوازم خانگی داشتند که بسیاری از واحدهای تولیدی بزرگ برای کمک اعلام آمادگی کرده اند و ما هم آنها را تشویق کردیم.
رحمانی همچنین درخصوص کمک های وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از آغاز این حادثه بزرگ، ماشین های معدنی به خصوص در مازندران پای کار بودند و کمک کردند. پس از آن هم استان ها و واحدها اقلام اولیه مورد نیاز را ارسال کردند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه درباره آمار واحدهای آسیب دیده در کل کشور افزود: عمده آسیب ها در استان های گلستان و مازنداران بوده است. 6 شهرک در استان مازندران و 2 شهرک در گلستان آسیب جدی دیده اند. به دلیل ارتفاع حدود 2 متری آب در شهرک صنعتی گلستان میزان خسارت ها خیلی زیاد است و به دلیل تعطیلات، بخشی از مواد اولیه و محصولات را نتوانستند از واحدها خارج کنند.
رحمانی ادامه داد: شهرک ها در زیر ساخت هم دچار مشکل شده اند. تصفیه خانه ها، ورودی و تاسیسات شهرک ها آسیب جدی دیده اند، البته در حوزه صنوف این آسیب ها بیشتر است. در این دو استان حدود 2 هزار و 500 واحد صنفی آسیب دیده است.
وی همچنین درخصوص حمایت از واحدهای صنفی گفت: دولت واحدهای صنفی را در مصوبات دیده و تاکنون تسهیلات 45 میلیون تومانی برای آنها مصوب شده است. کمک های بلاعوض هم به آنها می شود که هنوز مبالغ آن به طور دقیق مشخص نیست. البته مصوبات مربوط به مردم و زمین های کشاورزی متفاوت است.
رحمانی در پایان تاکید کرد: درخصوص میزان کمک به واحدهای تولیدی هم پس از گزارش های دقیق، تصمیم گیری می شود و به طور حتم دولت از همه حمایت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، در پی بارش های شدید که از روزهای پایانی سال گذشته آغاز شد، سیلاب برخی استان های شمالی، جنوبی و جنوب غرب کشور را در برگرفت.
بیشترین آسیب های این پدیده در استان های گلستان و مازندران بود و در روزهای اخیر عملیات امداد رسانی توسط دستگاه های اجرایی، ارگان های نظامی و نهادهای مدنی و مردم در این 2 استان ادامه یافت.
در همین راستا، جلسات ستاد مدیریت بحران با حضور رییس جمهوری برگزار و تصمیمات لازم برای تسریع در عملیات امدادرسانی به آسیب دیدگان و همچنین نحوه جبران خسارت آسیب دیدگان اتخاذ شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری هم با سفر به استان های گلستان و مازندران در جریان امداد رسانی به سیل زدگان قرار گرفت.
همچنین رئیس جمهوری برای بررسی روند اقدام های انجام شده برای مواجهه با بروز سیل در استان خوزستان امروز - جمعه - به این استان سفر کرد و به بررسی اوضاع و امدادرسانی ها پرداخت.
شبد**1953**9122
کد N2125944

وبگردی