آفتاب

سال 97 سال رویایی بسکتبال بانوان در ایران بود

سال 97 سال رویایی بسکتبال بانوان در ایران بود

مژگان خدادادی 15 سال است در سوپر لیگ بسکتبال بانوان بازی می‌کند، از 16 سالگی وارد لیگ شده و 12 سال است که برای تیم ملی بسکتبال بانوان بازی می‌کند.

به گزارش ایلنا، او که امسال با نامی‌نو سال فوق العاده‌ای را در لیگ پشت سر گذاشت سال 97 را از سال‌های رویایی بسکتبال بانوان می‌داند و از اتفاقات خوبی که پس از صدور مجوز فیبا برای حضور زنان مسلمان با حجاب اسلامی در میادین رسمی بین‌المللی افتاده می‌گوید.

مژگان خدادادی در گفتگویی که به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز با خبرنگار ایلنا داشت با اشاره به این سنت باستانی ایرانیان گفت: با نو شدن سال سعی می‌کنیم در افکار و شیوه زندگی‌مان همزمان با سال جدید تعییراتی ایجاد کنیم و اگر ناراحتی داریم سعی کنیم ببخشیم و با قلب و ذهنی پاک وارد سال جدید شویم.

وی با اشاره به سال خوب بسکتبال بانوان کشورمان گفت: سال گذشته اتقاقات بسیار خوبی برای بسکتبال بانوان افتاد و فیبا اجازه حضور بانوان مسلمان را در بازیهای رسمی داد که باعث شد ما اردوهای منسجم و مرتبی داشته باشیم. در چند ایونت رسمی حضور داشتیم، در مسابقات جام جهانی سه به سه شرکت کردیم و بازیکنان مطرح دنیا را از نزدیک دیدیم. همچنین با ورود آقایان به مربیگری بسکتبال بانوان دانش بسکتبال دختران ما ارتقا یافت و سطح کیفی بازی دختران ما نسبت به سال‌های گذشته بسیار فرق کرده و به اروپا نزدیکتر شده است.

خدادادی با بیان اینکه سال 97 یکی از سال‌های رویایی بسکتبال بانوان بود اظهار داشت: از عملکرد خودم در سال 97 راضی بودم، خط خوردنم در ابتدای امسال در مسابقات انتخابی بازیهای آسیایی سه به سه شاید اتفاق ناراحت کننده‌ای بود اما باعث شد به خودم بیایم و تلاشم را بیشتر بکنم و جرقه خوبی در زندگی من بود که باعث شد در مسابقات جهانی و آسیایی دوباره انتخاب شوم و در نهایت هم انتخاب خوبی از نظر باشگاهی داشتم فصل بسیار خوبی را در اصفهان داشتم.

وی افزود: از عملکر خودم راضی هستم، چون آدم سخت‌کوش،  مسئولیت‌پذیر و متعصبی هستم و هر جا پا بگذارم چون عاشق بسکتبالم با تمام وجودم بازی کرده و هر جا از عملکردم ناراضی باشم تلاشم را بیشتر می‌کنم.

وی با شاره به علاقه‌اش به تیم بسکتبال گلدن استیت گفت: تیم اسپرز هم به همراه مربیش گرگ پاپوویچ از بهترینهای من هستند، استفن کری، کوین دورانت و لبرون جیمز هم که اسطوره بسکتبال بوده و هم در زندگی و هم در زمین بسکتبال قهرمان است از بسکتبالیست‌های مورد علاقه من هستند.

 

کد N2125550

وبگردی