آفتاب

70 درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شد

70 درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرایی شد

تهران- ایرنا- معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: حدود 70 درصد قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران اجرا و عملیاتی شده است.

مهدی پاکدل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: اگر بتوانیم بخشی از اعتبارات این قانون را تامین کنیم، این قانون را به طور کامل اجرا می کنیم.
قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران از دی ماه سال 91 به صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و سال 95 در دی ماه مرحله آزمایشی اجرای آن پایان یافت و بنیاد شهید تلاش های زیادی برای دائمی شدن آن انجام داد که در نهایت مجلس در همان سال این موضوع را به تصویب رساند و شورای نگهبان نیز آن را تایید کرد.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که اجرای این قانون به عنوان یکی از برنامه های مهم این بنیاد به شمار می رود، اظهار داشت: امیدواریم در آینه ای نزدیک برای اجرای صد درصد این قانون اقدامات اساسی صورت گیرد تا موجب رضایت بیشتر ایثارگران و خانواده های آنان بشود.
پاکدل در پاسخ به این سوال که چه بند یا تبصره از این قانون هنوز باقی مانده است، اضافه کرد: بخشی از این قانون که در رابطه با ماده 38 در زمینه حقوق ایثارگران است، به دلیل بار مالی زیاد هنوز اجرایی نشده است و باید این ماده را با قوانین نیروهای مسلح محاسبه کنیم.
وی با یادآوری این که در ماده 38 حقوق ایثارگران پرداخت می شود، گفت: بیشترین مشکل در این ماده قانونی است، در قانون برنامه ششم توسعه رفع این مشکلات پیش بینی شده است که امیدواریم بتوانیم آن را اجرایی کنیم البته باید گفت که بیشتر مباحث مطرح شده در مواد قانونی عملیاتی شده است.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید درباره اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران همچنین گفت: برای این که سندی برای خدمات در حوزه ایثارگران داشته باشیم در سنوات قبل تلاش و این قانون در مجلس مطرح شد، ابتدا شورای نگهبان آن را تایید نکرد و در مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از سال ها با نظر این مجمع ابلاغ شد.
وی ادامه داد: با حضور حجت الاسلام سیدمحمدعلی شهیدی به عنوان رییس بنیاد شهید در دولت یازدهم و با ابلاغ ریاست جمهوری قرار شد بنیاد شهید آن را اجرایی کند که تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.
به گزارش ایرنا، تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. البته حدود هفت هزار جانبازان با تشخیص اعصاب و روان شدید در کشور هستند.
همچنین 42 هزار آزاده در کشور هستند و مردم ایران بیش از 230 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
اجتمام* 7268*1834
کد N2125512

وبگردی